در حال بارگذاری ...
  • ساماندهی و آرامش در بازار مسکن طی روزهای پایانی تیرماه سال جاری

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های سیاست‌گذاری و ایجابی ، از بازگشت آرامش به بازار مسکن و کاهش تورم تقریبی ۳/۸ درصدی قیمت مسکن در روزهای پایانی تیرماه سال جاری نسبت به ماه گذشته در شهر تهران خبر داد .

    سید جواد سادات بیان کرد : بر اساس آمارها و برآوردهای صورت گرفته ، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران ، در روزهای پایانی تیرماه نسبت به ماه‌های گذشته کاهش قابل توجهی داشته است به طوری که در روزهای پایانی تیرماه بر اساس آمارهای رسمی ۳/۸ کاهش قیمت ها را شاهد بودیم .

    رییس مرکز توسعه راهبردی وزارت راه و شهرسازی گفت : اجرای شهر به شهر و محله به محله طرح ساماندهی واحدهای صنفی مشاورین املاک و شناسایی و برخورد با اخلالگران بزرگ حوزه بازار مسکن ، رونمایی از سامانه دریافت کد رهگیری رایگان اجاره ، اقدام جدی در حوزه شناسایی و دریافت مالیات از خانه‌های خالی ، تصویب طرح تنظیم بازار زمین ، مسکن و اجاره بها در مجلس ، حمایت و طرح الزام به ثبت رسمی اموال غیر منقول ، تحویل زمین به بخشی از واجدین طرح حمایت از جوانی جمعیت ، برداشتن گام‌های بلند تر در حوزه عرضه مسکن ، ترویج بسته ۱۹ گانه تشویقی بازآفرینی شهری و تصویب مصوبه مبارزه با احتکار زمین در شورای عالی معماری و شهرسازی از جمله اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی و کاهش نرخ تورم مسکن در شهرتهران و سراسر کشور بوده است .




    مطالب مرتبط

    برای افرادی که به شکل حرفه‌ای در این بازار حضور دارند و به اعتمادآفرینی بین موجر و مستاجر و خریدار و فروشنده کمک می‌کنند این قانون و سیاست‌هایی که در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد ، راهگشاست .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کابینه دولت سیزدهم از تاسیس و تشکیل کمیسیون عمران و مسکن در هیات وزیران برای تسهیل‌گری در بخش مسکن خبر داد و گفت : ۱۸ ...

    |

    بستر این کارهای غیرقانونی عمدتاً بنگاه‌های معاملات املاک هستند که در بازرسی‌ها تذکرات لازم به برخی از متخلفان داده شده و بنگاه‌ها در حال حاضر مکلف به رعایت این قانون هستند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ابوالفضل نوروزی مشاور وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در نشست خبری عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بازار مسکن ...

    |

    مشاورین املاکی که قصد ثبت مبایعه نامه های کاغذی خود را در سامانه خودنویس داشته باشند در صورتی که پروانه کسب آن ها فاقد اعتبار بوده و یا اینکه اقدام لازم برای الکترونیکی شدن پروانه ( شناسه یکتا) خود را انجام نداده باشند امکان ثبت قراردادها را نخواهند داشت .

    |

    نظرات کاربران