در حال بارگذاری ...
  • الحاق ۳۳ هزار هکتار زمین به شهرها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

    در استان‌های غربی و شمالی به علت توپوگرافی و اراضی کشاورزی ، تامین زمین به سختی انجام می‌شود . مثلا در استان کردستان ، همدان ، مازندران و لرستان ، به علت وجود اراضی کشاورزی درجه یک و دو و توپوگرافی کوهستانی ، الحاق زمین به شهرها با سختی انجام می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت : در اجرای نهضت ملی مسکن ، تاکنون ۳۳ هزار هکتار زمین به شهرها الحاق شده است .

    ارسلان مالکی گفت : در این ۳۳ هزار هکتار ، امکان ساخت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی فراهم است . در برخی از شهرها ، بیشتر از تعداد متقاضیان ، زمین تامین شده و شرایط برای ثبت نام متقاضیان جدید فراهم است ؛ اما در استان‌های فارس ، کردستان و خراسان رضوی نسبت به تعداد متقاضیان ، در تامین زمین کسری وجود دارد .

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت : در استان‌های غربی و شمالی به علت توپوگرافی و اراضی کشاورزی ، تامین زمین به سختی انجام می‌شود . مثلا در استان کردستان ، همدان ، مازندران و لرستان ، به علت وجود اراضی کشاورزی درجه یک و دو و توپوگرافی کوهستانی ، الحاق زمین به شهرها با سختی انجام می‌شود .

    مالکی افزود : در استان‌هایی هم که کوهستانی نیست ، مشکل آب مراحل الحاق را کند می‌کند و وزارت نیرو باید در این شهرها تمهیداتی انجام دهد . زمین لازم برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در این شهرها ، از روش‌هایی مثل توافق با بخش خصوصی تامین می‌شود .

     




    مطالب مرتبط

    یکی از وظایف اصلی سازمان ملی زمین و مسکن مدیریت زمین برای ساخت مسکن در کشور به نمایندگی از دولت است و انتقال سند این اراضی هم در همین راستا و در جهت تامین مسکن برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است .

    |

    دولت در بحث تسهیلات پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد و در مورد زیرساخت هم تا حد امکان به مردم کمک می‌کنیم تا پروژه هر چه سریع‌تر به ثمر برسد .

    |

    در بحث زمین مربوط به نهضت ملی مسکن که بر عهده ما گذاشته شده ، تا الان بیش از ۴۰ هزار هکتار به محدوده شهرها الحاق شده و ما توانسته‌ایم از توسعه افقی شهرها در اراضی دولتی استفاده و زمین‌هایی را فراهم کنیم برای اینکه این طرح در اراضی دولتی شکل بگیرد .

    |

    هر چند سرعت اجرای پروژه‌ها یک ضرورت است اما لازم است در نظر داشته باشیم که کیفیت نباید فدای سرعت در اجرا شود .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    نظرات کاربران