در حال بارگذاری ...
  • تصویب طرح‌های بافت فرسوده ۴ شهر استان گلستان در کمیسیون ماده ۵

    طرح بافت فرسوده چهار شهر گنبد کاووس ، نگین شهر ، فاضل آباد و علی آباد کتول تصویب و زمینه توسعه شهر ایجاد شد . در این جلسه محدوده ۶۶۲ هکتاری پیشنهاد شده از جانب مشاور پروژه و ستاد بازآفرینی شهری شهرستان در شهر گنبد تصویب شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از تصویب طرح های بافت فرسوده چهار شهر گنبد کاووس ، نگین شهر ، فاضل آباد و علی آباد کتول در کمیسیون ماده پنج شورای عالی شهرسازی و معماری استان خبر داد .

    مهدی ملک اظهار کرد : تمام مصوبه های مطرح شده در کمیسیون ماده پنج با رعایت ضوابط شهرسازی و معماری تعیین تکلیف می شوند و در نهایت با نظر اعضای جلسه مورد تصویب یا رد قرار می گیرند . جلسه کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری طرح بافت فرسوده و بافت ناکارآمد شهرهای گنبد کاووس ، نگین شهر ، فاضل آباد و علی آباد کتول و همچنین مغایرت‌های شهرهای گنبد ، علی آباد و فاضل آباد برگزار شد .

    ملک ادامه داد : در این جلسه طرح بافت فرسوده چهار شهر گنبد کاووس ، نگین شهر ، فاضل آباد و علی آباد کتول تصویب و زمینه توسعه شهر ایجاد شد . در این جلسه محدوده ۶۶۲ هکتاری پیشنهاد شده از جانب مشاور پروژه و ستاد بازآفرینی شهری شهرستان در شهر گنبد تصویب شد .

    وی افزود : در شهر نگین شهر نیز طرح پیشنهادی محدوده ۴۵ هکتاری تصویب و مقرر شد اراضی زراعی و باغات و همچنین پهنه های در حال توسعه شهری هماند شهرک ها و مجموعه های در حال ساخت از محدوده خارج شود . همچنین در این جلسه طرح بافت فرسوده و بافت ناکارآمد شهر فاضل آباد بررسی و محدوده پیشنهادی شامل ۱۰۷ هکتار حاوی حدود ۶۷ هکتار بافت فرسوده و محلات حاشیه نشین مصوب شد .

    وی در ادامه گفت : طرح بافت فرسوده و ناکارآمد شهر علی اباد کتول نیز با محدوده پیشنهادی ۱۷۰ هکتار در این جلسه پیشنهاد و تصویب شد . از مساحت ارائه شده ۱۲۸ هکتار بافت فرسوده و ۴۲ هکتار سکونت گاه های غیر رسمی است .

    گفتنی است در ادامه این جلسه موارد مغایرت های شهرهای گنبد، علی آباد و فاضل آباد با موضوعات افزایش تراکم ساختمانی ، تغییر کاربری و... در کمیسیون ماده پنج استان بررسی، تصویب و رد شد




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری شهرهای بندرگز ، نوکنده ، کردکوی ، بندر ترکمن ، جلین ، گنبد ، نگین ...

    |

    در کمیسیون ماده پنج استان یک ضرب الاجل برای مالکان این اراضی در نظر گرفته شده که چنانچه پیش از موعد مقرر نسبت به دریافت پروانه از شهرداری و احداث بنا اقدام کنند ، زمین آن‌ها از طرح خارج خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری شهر گرگان و گنبد کاووس در محل استانداری گلستان برگزار و ...

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    با توجه به تایید شهرک های مسکونی استان و لزوم خروج محدوده شهرک از حریم شهر نوکنده ، طرح تدقیق محدوده این شهر در کارگروه تخصصی امور زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان تصویب شد .

    |

    نظرات کاربران