در حال بارگذاری ...

ساخت ۳۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در برنامه استان اصفهان است

از واحدهای شهری حدود ۳۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد احداث خواهد شد که بیشتر در قالب بسته‌های تشویقی و حمایتی از مالکین خصوصی اراضی واقع در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد مصوب جهت بهسازی و احیاء این اراضی انجام می‌شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : مطابق با برنامه استان اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن حدود ۳۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد استان احداث خواهد شد .

حمیدرضا فلاح در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار کرد : در استان اصفهان تاکنون بالغ بر ۴۳۶ هزار نفر برای این طرح ثبت نام کردند که از این تعداد حدود ۱۴۵ هزار متقاضی واجد شرایط شدند .

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۹۱ هزار واحد زمین برای طرح نهضت ملی مسکن استان تامین شده است گفت : مابقی اراضی در حال الحاق و تعیین کاربری بوده همچنین بالغ بر ۳۳ هزار متقاضی تاکنون به پروژه‌ها تخصیص یافته‌اند .  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد : در حال حاضر سامانه برای متقاضیان طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده باز است و امکان ثبت نام وجود دارد برای سایر متقاضیان در صورت تامین اراضی مازاد بر متقاضیان ثبت نام شده ، امکان باز شدن سایت با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد همچنین از زمستان سال گذشته در برخی شهرها سامانه باز و ثبت نام از متقاضیان انجام شده است .  

وی عنوان کرد : متقاضیان ثبت نام شده پس از افتتاح حساب ، ۱۵ روز مهلت واریز آورده دارند و به متقاضیان تا ۳ مرتبه پیامک ارسال می‌شود لذا چنانچه واریز نداشته‌ باشند سایر متقاضیان جایگزین خواهند شد . با توجه به سیاست دولت و پیگیری مردم و مسئولین شهرهای شرق اصفهان مبنی بر واگذاری اراضی به صورت انفرادی ، موضوع الحاق اراضی کمی زمان‌بر بوده ولی در حال حاضر اراضی تامین و واگذاری اراضی به صورت ویلائی انفرادی شروع شده و بعضا"متقاضیان در حال انجام مراحل اخذ پروانه و شروع عملیات ساخت پروژه‌ها هستند .  

وی در خصوص واحدهای طرح نهضت ملی مسکن که در بافت فرسوده و بافت جدید ساخته می‌شوند اظهار کرد : بر اساس برنامه ابلاغی نهضت ملی مسکن استان ، از ۲۴۳ هزار واحد ، ۴۰ هزار واحد روستایی و ۱۸۳ هزار واحد شهری در برنامه است .  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : از واحدهای شهری حدود ۳۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد احداث خواهد شد که بیشتر در قالب بسته‌های تشویقی و حمایتی از مالکین خصوصی اراضی واقع در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد مصوب جهت بهسازی و احیاء این اراضی انجام می‌شود . تاکنون حدود ۳ هزار متقاضی در سامانه ثبت نام کردند که نزدیک به دو هزار نفر آنها به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات طرح نهضت ملی یا تسهیلات بازآفرینی شهری معرفی شده‌اند . 




مطالب مرتبط

از ۲۴۳ هزار واحد مسکن سهمیه استان اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت ۱۰۳ هزار واحد تاکنون زمین تأمین شده ، مابقی ۴۵ هزار واحد در قالب خود مالکی و ۳۵ هزار واحد در قالب احیای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری اجرا می‌شود .

|

از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۹۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .

|

با بررسی‌های به عمل آمده از متقاضیان ثبت نامی حدود ۹ هزار نفر دارای فرم "ج" سبز بودند و برای تشکیل پرونده مراجعه کردند که تا کنون تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند . با توجه به اینکه در بعضی از شهرها زمین دولتی آماده داشتیم زمین به حدود یک هزار و ۳۵۰ نفر از مددجویان ...

|

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

|

از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر ، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۶۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .  

|

نظرات کاربران