در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف ۹۰۰ مترمربع از اراضی شهر مریانج به ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد ریال

    از آنجایی که در اراضی دولتی و ملی عمده اقدامات غیرقانونی مربوط به تعرض ، تصرف ، تخریب و ساخت و سازهای غیرمجاز است، این اداره‌کل با حمایت دستگاه قضائی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی ملی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ۹۰۰ متر مربع از اراضی دولتی به ارزش تقریبی ۴۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال که در شهر مریانج به صورت دیوارکشی ، تصرف شده بود توسط یگان حفاظت از اراضی دولتی این اداره کل خلع ید و به بیت‌المال بازگردانده شد .

    مجید صالحی امیر سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت : ۹۰۰ متر مربع از اراضی دولتی به ارزش تقریبی ۴۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال که در شهر مریانج به صورت دیوارکشی ، تصرف شده بود توسط یگان حفاظت از اراضی دولتی این اداره کل خلع ید و به بیت‌المال بازگردانده شد .

    وی از اهتمام اداره‌کل راه و شهرسازی همدان برای آگاه‌سازی عمومی برای مقابله با هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی با مشارکت و حمایت دستگاه قضایی در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت : از آنجایی که در اراضی دولتی و ملی عمده اقدامات غیرقانونی مربوط به تعرض ، تصرف ، تخریب و ساخت و سازهای غیرمجاز است ، این اداره‌کل با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی ملی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضائی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .

    فرمانده یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره‌کل راه و شهرسازی همدان ، بیان کرد : این اداره‌کل با آموزش یگان حفاظت اراضی تمام سعی و اهتمام خود را در راستای جلوگیری از تصرف اراضی دولتی در مرحله اولیه به کار بسته تا اجازه داده نشود ساخت و ساز و مستحدثات صورت گیرد چرا که این امر از طرفی موجب تجری متصرفین و مهم‌تر از آن تضییع اموال عمومی خواهد شد .

    وی در پایان خاطرنشان کرد : شهروندان هر گونه تعرض و تصرف به اراضی ملی را با استفاده از سامانه تلفنی ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اطلاع دهند .




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری عسگران ، قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع پس از اخذ مجوزهای لازم ، توسط راه و شهرسازی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان ، از رفع تصرف یک فقره زمین به مساحت ۲۵ متر مربع در ...

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    ارزش کارشناسی شده اراضی مورد نظر افزون بر ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است .

    |

    نظرات کاربران