در حال بارگذاری ...
  • اختصاص ۱۳۰ هکتار از اراضی سنندج و ۸۶ هکتار در میناب به طرح نهضت ملی مسکن

    بر اساس توافقی که بین سازمان ملی زمین و مسکن و ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد مالکیت ۱۳۰ هکتار از اراضی متعلق به ارتش در محدوده شهر سنندج به سازمان ملی زمین و مسکن منتقل شد. به دنبال این انتقال مالکیت ، مراحل الحاق به محدوده در دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری و کمیته های فنی طرح و موضوع مورد تصویب قرار گرفت .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تخصیص ۱۳۰ هکتار اراضی داخل محدوده شهر سنندج متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران و ۸۶ هکتار اراضی میناب به طرح نهضت ملی مسکن را در دستور کار خود قرار داد .

    مصوبات جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در تاریخ ۹ مرداد ۱۴۰۲ به ریاست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با الحاق ۱۳۰ هکتار اراضی متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران به محدوده شهر سنندج برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین تخصیص ۸۶ هکتار از اراضی فرودگاه قدیمی شهر به اجرای طرح نهضت ملی مسکن اعلام شد .

    تخصیص ۱۳۰ هکتار اراضی متعلق به ارتش در محدوده سنندج به نهضت ملی مسکن

    بر اساس توافقی که بین سازمان ملی زمین و مسکن و ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد مالکیت ۱۳۰ هکتار از اراضی متعلق به ارتش در محدوده شهر سنندج به سازمان ملی زمین و مسکن منتقل شد. به دنبال این انتقال مالکیت ، مراحل الحاق به محدوده در دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری و کمیته های فنی طرح و موضوع مورد تصویب قرار گرفت .

    این اراضی ۱۳۰ هکتاری یکی از معدود فرصت‌های توسعه شهر سنندج است . سنندج به دلیل وجود ارتفاعات و کوهستانی بودن به شدت به دلیل اراضی مستعد توسعه در تنگنا است . این اراضی یکی از معدود زمین های متصل به محدوده شهری است که به لحاظ توپوگرافی و به لحاظ وضعیت طبیعی زمین قابلیت مناسبی برای الحاق داشت که در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری با الحاق آن موافقت شد .

    شورای‌عالی شهرسازی و معماری در الحاق این اراضی ملاحظاتی از جمله حفظ دید و منظر تپه‌های طبیعی سنندج که یکی از شاخصه‌های طبیعی و ارزشمند شهر است به ویژه پارک جنگلی آویده را مدنظر قرار داد . همچنین ملاحظاتی مربوط به حفظ حریم منظر این پارک در مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری گنجانده خواهد شد و در عین حال به چالش اجتماعی و حقوق مکتسبه ای که در سنوات گذشته با تفکیک اراضی ایجاد شده بود پاسخ خواهد داد . شورای عالی شهرسازی و معماری بنا به ملاحظه سازمان جهاد کشاورزی مقرر کرد تا برای مدت زمان مشخصی موضوع توسط وزارت جهاد کشاورزی بررسی شود و اگر موضوع خاصی نبود مراحل اعلام و ابلاغ مصوبه به استان انجام شود .

    الحاق ۱۳۰ هکتار اراضی محدوده شهری با هدف واگذاری به متقاضیان مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است .

    تخصیص ۸۶ هکتار اراضی محدوده شهری میناب به طرح نهضت ملی مسکن

    بر اساس تصمیم شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ، تخصیص ۸۶ هکتار اراضی محدوده شهری میناب به طرح نهضت ملی مسکن مصوب شد . با این تصمیم اراضی موجود با توجه به موقعیت مناسبی که دارند و در انسجام با بافت کالبدی بوده و به شبکه زیرساختی دسترسی کامل دارند به نهضت ملی مسکن تخصیص پیدا می کند و در چرخه تولید مسکن قرار می گیرد .




    مطالب مرتبط

    تاکنون مطالعات مکان‌یابی ۴۰ شهرک به شورای‌عالی ارسال شده و طرح جامع ۱۱ شهرک مسکونی دولتی به مساحت ۳ هزار و ۵۹۶ هکتار و در ۴ استان به تصویب شورای‌عالی شهرسازی رسیده است و پروانه تاسیس آنها به نام دولت جمهوری اسلامی با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شده است .

    |

    یکی از وظایف اصلی سازمان ملی زمین و مسکن مدیریت زمین برای ساخت مسکن در کشور به نمایندگی از دولت است و انتقال سند این اراضی هم در همین راستا و در جهت تامین مسکن برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت : در کمیته فنی کمیسیون ماده پنج جنوب کرمان ، طرح آماده سازی زمین های نهضت ملی منوجان به ...

    |

    دولت در بحث تسهیلات پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد و در مورد زیرساخت هم تا حد امکان به مردم کمک می‌کنیم تا پروژه هر چه سریع‌تر به ثمر برسد .

    |

    در بحث زمین مربوط به نهضت ملی مسکن که بر عهده ما گذاشته شده ، تا الان بیش از ۴۰ هزار هکتار به محدوده شهرها الحاق شده و ما توانسته‌ایم از توسعه افقی شهرها در اراضی دولتی استفاده و زمین‌هایی را فراهم کنیم برای اینکه این طرح در اراضی دولتی شکل بگیرد .

    |

    نظرات کاربران