در حال بارگذاری ...
  • انعقاد قرارداد بیش از ۴ هزار واحد خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان

    در این طرح خودمالکان برای اخذ تسهیلات ساخت نیازی به سپرده گذاری و یا خرید اوراق ندارند و هیچ‌گونه شرایط دیگر از قبیل مالکیت شخصی و دولتی ، تاهل و شرط سکونت نیاز نبوده و پرداخت اقساط در صورت درخواست متقاضی پلکانی نیز می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم در استان تاکنون قرارداد خودمالکی برای چهار هزار و ۶۴۶ واحد در بافت فرسوده منعقد شده است .

    عطاء اله اکبری اظهار کرد : در قالب این طرح میزان تسهیلات پرداختی به هر واحد در همه شهرهای استان به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است که براساس پیشرفت فیزیکی طرح در چهار گام به متقاضیان پرداخت می‌شود .

    وی با اعلام اینکه کارمزد این تسهیلات ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت آن ۲۰ ساله است ، افزود : در این طرح خودمالکان برای اخذ تسهیلات ساخت نیازی به سپرده گذاری و یا خرید اوراق ندارند و هیچ‌گونه شرایط دیگر از قبیل مالکیت شخصی و دولتی ، تاهل و شرط سکونت نیاز نبوده و پرداخت اقساط در صورت درخواست متقاضی پلکانی نیز می‌شود .

    دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ثبت نام برای اخذ تسهیلات خودمالکین در استان همچنان ادامه دارد ، افزود : هم استانی‌های گرامی می‌توانند در سایت سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس به آدرس https://saman.mrud.ir ثبت نام کرده و از این فرصت استفاده کنند .

    اکبری با بیان اینکه خود مالکین می‌توانند با داشتن پروانه ساختمانی زمین مورد نظر جهت دریافت وام اقدام کنند ، گفت : در این نوع از تسهیلات ، بررسی فرم «ج» و سابقه مالکیت و استفاده از تسهیلات یارانه‌ای مطرح نیست .




    مطالب مرتبط

    با تلاش‌های شبانه روزی مجموعه دست اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها از فونداسیون تا نازک کاری در دست اقدام بوده و متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح ۵۰ درصد است .

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    از مجموع ۴۸۲ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۵۵ نفر در انتظار بررسی نتیجه نهایی ، ۵۱ نفر تایید اولیه ، ۶۰ نفر تایید نهایی ، ۱۷ نفر نیاز به اصلاحیه ، ۵۸ نفر افتتاح حساب شده ، ۷۴ نفر در انتظار استعلام و ۶۷ نفر تخصیص پروژه هستند .

    |

    نظرات کاربران