در حال بارگذاری ...
  • ساخت نخستین شهر جدید بین المللی در نوار ساحلی جنوب کشور

    با تأکیدات وزیر راه و شهرسازی ایجاد دسترسی سریع ، ایمن و ارزان بین شهرهای جدید و شهرهای مادر و همچنین بحث اشتغال زایی باید به ویژه در اقدامات و پروژه‌های عمرانی در این شهرها مورد توجه قرار گیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از ساخت نخستین شهر جدید بین المللی در نوار ساحلی جنوب کشور تحت عنوان شهر جدید خلیج فارس خبر داد .

    علیرضا جعفری در تشریح عملکرد این حوزه در دولت سیزدهم بیان کرد : شهرهای جدید با مأموریت مدیریت جمعیت کلانشهرها برای ایجاد یک سکونتگاه مناسب با الگوی زیست ایرانی – اسلامی تلاش دارد تا اراضی بالقوه کشور را به یک محیط مناسب شهری تبدیل کند . از سوی دیگر ساخت ۶۰۰ هزار واحد مسکونی جدید نیز در در این دوره در دستور کار شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته و در دست اقدام است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تأکید براینکه مسکن سازی متناسب با رویکرد شهرسازی در شهرهای جدید دنبال می شود ، گفت : ما صرفا به دنبال ساخت مسکن نبوده و شهرسازی نیز در پروژه‌های ما حائز اهمیت است . دولت سیزدهم در کنار زندگی فردی و خانوادگی به زندگی اجتماعی شهروندان نیز اهمیت داده و به دنبال ارتقا کیفیت زندگی اجتماعی آن‌ها نیز است ، به همین منظور پروژه‌های روبنایی و زیربنایی و همچنین آماده‌سازی اراضی همزمان با ساخت پروژه‌های مسکونی در این حوزه به جدیت مورد پیگیری قرار دارد .

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد : با تأکیدات وزیر راه و شهرسازی ایجاد دسترسی سریع ، ایمن و ارزان بین شهرهای جدید و شهرهای مادر و همچنین بحث اشتغال زایی باید به ویژه در اقدامات و پروژه‌های عمرانی در این شهرها مورد توجه قرار گیرد .

    جعفری در ادامه بر لزوم انجام مطالعات در ابعاد گوناگون در فرآیند برنامه‌ریزی‌های توسعه شهری تأکید کرده و گفت : مطالعات حوزه اجتماعی و فرهنگی در این بخش اولویت داشته و زیربنای آن همزمان با ساخت مسکن و از ابتدا باید مدنظر قرار گیرد .

    این مقام مسئول با اشاره به شناسایی ۲۷ نقطه در نوار ساحلی کشور برای ساخت شهر و شهرک های جدید گفت : این مناطق که با اهداف ارتقای اقتصاد دریامحور ، پتروشیمی ، مولد کشاورزی و هدایت جمعیت به نوار جنوبی انتخاب شده اند ، باید با الگو و معماری جدید برمبنای زیست ایرانی – اسلامی شکل گرفته و دارای ظرفیت مناسب در حوزه اشتغال ، اقتصاد و سکونتگاه با کیفیت باشند تا استقبال از آن ها طبق برنامه ریزی های انجام شده صورت بگیرد .

    وی در پایان سخنان خود از ایجاد یک شهر بین المللی و متناسب با تجربه های جهانی برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت : ساخت شهر جدید خلیج فارس در زمینی به وسعت ۲۰ هزار هکتار در شهر بندرعباس در دستور کار شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته است که رویکردی بین المللی داشته و تمامی مباحث فرهنگی ، هویت بخشی ، دانش بنیانی و هوشمندسازی را در خود جای داده است و می تواند به خوبی توانایی جوانان ایرانی در حوزه شهرسازی را در رقابت با سایر شهرهای جهان را نشان دهد .




    مطالب مرتبط

    شهر جدید خلیج فارس در نقطه ای ژئو استراتژیک ، ژئو اکونومیک و ژئو پلتیک ، در دهانه ورودی دستیابی ایران به عمق آب‌های آزاد جهان قرار گرفته و محل تلاقی لجستیک ترین مد حمل و نقلی ایران با چهار مد دریایی ، هوایی ، زمینی و ریلی قرار دارد و با داشتن انواع فرصت های اقتصادی ‌ و طبیعی می ...

    |

    پروژه‌های آماده‌سازی در فاز ۱۱ یکی از مهم‌ترین عملیات‌های باقیمانده در بحث مسکن مهر پردیس است که در همین راستا امروز مبالغی به حساب پیمانکار آماده‌ساز این فاز واریز شد . همچنین با توجه به اهمیت آماده‌سازی‌ها ، تامین قیر یارانه‌ای برای پیمانکاران در دستور کار قرار گرفت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان گفت : ۸ هزار و ۹۳۰ واحد مسکونی باقیمانده از مساکن مهر مهستان در پنج نوبت طی دولت سیزدهم ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بخشی از عملکرد شرکت عمران شهرهای جدید در ۳۳ ماه دولت سیزدهم شامل تکمیل ۶۴۹ پروژه روبنایی و زیربنایی شهرهای جدید با ۱۳.۹ همت ...

    |

    شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

    |

    نظرات کاربران