در حال بارگذاری ...
  • پلمب ۱۷ مشاور املاک متخلف در سطح استان آذربایجان‌غربی

    پس از بازرسی ضمن صدور اخطاریه و تشکیل پرونده برای بنگاه های فاقد مجوز، اقدامات قانونی برای برخورد با متخلفان انجام گرفته است و تاکنون برای بنگاه‌های مشاور املاک متخلف بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال جریمه نوشته شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : در راستای ساماندهی فعالیت مشاوران املاک در سطح استان بازرسی های مستمر از این صنف صورت گرفت که به دلیل تخلفات انجام گرفته تاکنون ۱۷ مشاور املاک متخلف پلمب شده است .

    سید محسن حمزه‌لو در دیدار با بازرسان وزارت راه و شهرسازی در بحث تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات ، اظهار داشت : هفت هزار و ۱۸۰ بنگاه مشاور املاک در سطح استان وجود دارد که تاکنون یک‌هزار و ۴۲۳ مورد بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک ثبت است .

    وی ادامه داد : پس از بازرسی ضمن صدور اخطاریه و تشکیل پرونده برای بنگاه های فاقد مجوز ، اقدامات قانونی برای برخورد با متخلفان انجام گرفته است و تاکنون برای بنگاه‌های مشاور املاک متخلف بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال جریمه نوشته شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد : اخلالگران بازار مسکن به دلیل اخلال در بازار املاک و تفکیک و خرید و فروش اراضی ملی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و برای ۲ مشاور املاک به دلیل تخلفات انجام یافته ، با دستور دادستان مرکز استان قرار بازداشت موقت صادر شده است . بازرسی و نظارت بر فعالیت تمام بنگاه‌های مشاور املاک با جدیت ادامه دارد تا روند عملکرد فعالیت این بخش ساماندهی گردد .




    مطالب مرتبط

    اخذ پروانه تخصصی توسط بنگاه‌های مشاور املاک سراسر کشور موضوعی است که یک دهه نسبت به آن بی‌توجهی شده بود و در دولت سیزدهم ساز و کارهای آن‌ها فراهم شد و هم اکنون بنگاه‌های املاک ملزم به اخذ این پروانه بعد از گذراندن کلاس‌های آموزشی و اخذ نمره قبولی هستند . اشخاصی که می‌خواهند ...

    |

    در مجموع ۱۵ هزار و ۴۵۲ متقاضی طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری آذربایجان‌غربی وجود دارد و نوسازی این واحدها و صدور پروانه‌های ساختمانی در دست اقدام است . سهمیه آذربایجان‌غربی از نوسازی مسکن بافت فرسوده شهری احداث ۳۲ هزار و ۹۱۰ واحد نوسازی شده، در طول ۴ سال بوده است .

    |

    بر اساس مصوبه‌ای در هفتمین جلسه شورای‌عالی مسکن ، وزارت کشور با همکاری وزارت راه و شهرسازی ، وزارت صنعت ، معدن ، تجارت و وزارت دادگستری و تعزیرات حکومت ، وزارت اطلاعات ، سازمان اطلاعات سپاه ، اتاق اصناف و فرماندهی نیروی انتظامی در تمامی استان‌ها با اولویت مراکز استان و ...

    |

    تمام پرونده‌های مطرح شده مربوط به شهر ارومیه بوده که با نظر اعضا بررسی و تصمیمات لازم در خصوص آنها اعمال شد . نوسازی و حل مشکلات شهری در رأس سیاست‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی ، قرار دارد .

    |

    در بخش کلنگ زنی واحدهای طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز به زودی عملیات اجرایی و ساخت ۳ هزار و ۱۰۸ واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود . این تعداد واحدهای آماده کلنگ زنی در ۳ شهر آذربایجان‌غربی قرار دارند و طی روزهای آینده عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود .

    |

    نظرات کاربران