در حال بارگذاری ...
  • تصویب طرح جامع بازنگری شهر فارسان در استان چهارمحال و بختیاری

    این طرح جمعیت ۴۲۴۹ نفر را در افق ۱۴۰۹ با نرخ رشد ۲ درصدی شامل می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت : طرح جامع بازنگری شهر فارسان در محدوده‌ای به مساحت ۷۱۴ هکتار و حریم ۳۰ هزار و ۳۴ هکتار به تصویب رسید .

    زهره جعفریان با اشاره به تصویب طرح جامع بازنگری شهر فارسان، اظهار کرد: این طرح در جلسه کمیته انطباق مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان با سیاست‌های شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و با ارائه توضیحات نماینده شرکت مشاور ، مدیرکل راه و شهرسازی استان و کارشناسان رفع ابهام و تصویب شد .

    جعفریان ادامه داد : این طرح جمعیت ۴۲۴۹ نفر را در افق ۱۴۰۹ با نرخ رشد ۲ درصدی شامل می‌شود .

    معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد : طرح جامع بازنگری شهر فارسان کلیه استعلامات از دستگاه‌های ذیربط را دارا می‌باشد که در کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی استان به تصویب رسیده است .




    مطالب مرتبط

    طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی ، وضعیت دقیق کاربری‌ها ، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند .

    |

    برای نهضت ملی مسکن در استان تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و تامین زمین در شهرهای ۱۵ گانه تحت پوشش این اداره کل ، کار بسیار سخت و مشکلی بود که محقق شد به طوری که در طول ۴۵ سال انقلاب و حتی قبل از انقلاب به این شکل وجود نداشته و جزء اتفاقات و اقدامات بی‌سابقه بشمار می رود .

    |

    کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های حوزه عمرانی است که برای بررسی طرح‌های تفصیلی شهرها و تغییرات بعدی آن‌ها تشکیل می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار فارس طرح جامع شهرک مسکونی دولتی کوهمره را ابلاغ کرد .

    |

    حداکثر جمعیت پذیری این زمین با در نظر گرفتن نقشه‌های معماری و شهرسازی ۱۲۶ هزار نفر بوده و برای ۳۷ هزار واحد مسکن ملی برنامه ریزی شده است .

    |

    نظرات کاربران