در حال بارگذاری ...
  • فعالیت بیش از ۱۰۰۰ مشاور املاک فاقد مجوز در استان خوزستان

    بر اساس ارزیابی‌های انجام شده ، فعالیت اینگونه واحدهای صنفی کم نیست و انتظار بود قبل از تشکیل این کارگروه تخصصی ، اتحادیه مشاوران املاک ، اتاق اصناف ، سازمان صمت خوزستان و ... بر فعالیت بنگاه‌های املاک نظارت می‌کردند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت : بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ مشاور املاک فاقد مجوز در استان در حال فعالیت هستند .

    محمد جامع گفت : با توجه به دریافت استعلام از سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان به عنوان متولی اصناف ، در حال حاضر بیش از ۷ هزار و ۶۲۰ واحد بنگاه و مشاور املاک در سطح استان فعالیت دارند . بر اساس ارزیابی‌هایی که در حال انجام است ، از این تعداد مشاور املاک در استان ، بیش از یکهزار و ۳۰۰ واحد صنفی مجوز فعالیت و کد اختصاصی و پروانه کسب ندارند .

    جامع الصاق مجوز پروانه کسب ، نرخنامه و دوره‌های تخصصی در معرض دید مشتریان هنگام ورود به محل کار را الزامی دانست و ادامه داد : در صورتیکه مردم اینگونه مدارک و مستندات را مشاهده نکردند ، مطمئن باشند واحد صنفی فاقد مجوزهای لازم است .

    معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر مطالبه مدارک لازم از واحد صنفی به عنوان حق شهروندی تاکید و اضافه کرد : بر اساس ارزیابی‌های انجام شده ، فعالیت اینگونه واحدهای صنفی کم نیست و انتظار بود قبل از تشکیل این کارگروه تخصصی ، اتحادیه مشاوران املاک ، اتاق اصناف ، سازمان صمت خوزستان و ... بر فعالیت بنگاه‌های املاک نظارت می‌کردند .

    این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد بنگاه‌های فاقد مجوز و پروانه فعالیت قابل توجه است و نیاز به رسیدگی داشت ، گفت : فعالیت مشاوران املاک بدون مجوز محدود به منطقه خاصی نیست و در همه مناطق وجود دارند و تنها راه کنترل اینگونه فعالیت ها ، مطالبه مردمی و گزارش تخلف‌ها است .

    وی تاکید کرد : قراردادهایی که در بنگاه‌های فاقد مجوز و پروانه کسب منعقد می‌شوند ، حتی باوجود حضور شاهدان ، غیر قانونی و غیر رسمی هستند و ارزش رسیدگی و حقوقی ندارند .




    مطالب مرتبط

    اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان در سال گذشته بیش از ۱۶۲۳ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی ساختمان در خوزستان صادر کرده است .

    |

    ما برای ۳۰ هزار متقاضی ، کار افتتاح حساب را انجام داده و در انتظار واریز وجه ۴۰۰ میلیون ریالی از سوی ۱۰ هزار متقاضی هستیم تا زمین لازم را در اختیارشان قرار دهیم .

    |

    ارزش کارشناسی شده اراضی مورد نظر افزون بر ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تغییر کاربری ۴۶۹ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ...

    |

    ارزش کارشناسی شده اراضی مورد نظر بیش از ۴۰ میلیارد تومان برآورد شده است .

    |

    نظرات کاربران