در حال بارگذاری ...
  • خانه‌های بالای ۵۰ متر در بافت فرسوده هرمزگان سند دار می‌شوند

    دریافت سند در بافت فرسوده تا ۲۰۰ متر به نرخ دولتی و بیشتر از ۲۰۰ متر بر اساس نرخ کارشناسی است ، اما زمین های تجاری بر اساس نرخ کارشناسی روز محاسبه می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت : از این پس مالکان خانه های بالای ۵۰ متر در بافت فرسوده می توانند برای دریافت سند اقدام کنند .

    عباس کمالی با اشاره به اینکه مهلت دریافت سند در بافت فرسوده تا پایان امسال تمدید می شود ، بیان کرد : پس از بارگذاری ، مدارک به صورت الکترونیکی به اداره کل راه وشهرسازی ارجاع وموارد در کمیسیون های مختلف بررسی می شود و اگر دارای شرایط بودند کار واگذاری سند را آغاز می کنیم .

    مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه این قانون شامل ساختمان های ساخته شده از سال ۹۴ به بعد است ، عنوان کرد : دریافت سند در بافت فرسوده تا ۲۰۰ متر به نرخ دولتی و بیشتر از ۲۰۰ متر بر اساس نرخ کارشناسی است ، اما زمین های تجاری بر اساس نرخ کارشناسی روز محاسبه می شود .

    وی با اشاره به مشوق های طرح بافت فرسوده ، تصریح کرد : مبلغ تسهیلات نیز ۵۵۰ میلیون تومان است که ۱۵۰ میلیون تومان از آن با سود صفر درصد و تخفیف ۵۰ درصدی در پروانه ساختمانی است .

    کمالی با بیان اینکه ۱۳۰ هزار نفر تاکنون در نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند ، اضافه کرد : سهمیه استان در حوزه شهری ۵۰ هزار ودر حوزه روستایی ۱۶ هزار واحد مسکن است وتاکنون ۳۰ هزار نفر واجد شرایط هستند .

    مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان با اشاره به اینکه سامانه نامنویسی امسال چندین بار بازگشایی شده و مردم تا پایان سال نیز مجددا هر بار به مدت دوماه مهلت نام نویسی دارند ، اظهار کرد : تعهد دولت ۵۰ هزار واحد مسکن در هرمزگان است که در بخش های مختلف در اختیار مردم قرار می گیرد .




    مطالب مرتبط

    در راستای اجرا و تحقق شعار سال ۱۴۰۳ و عمل به منویات رهبر انقلاب ، مردمی سازی مسکن و تولید توسط مردم در دستور کار این اداره کل خواهد بود .

    |

    از ۴۴ هزار واحدی که توسط بانک مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت کردند ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است و مابقی نیز از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از موافقت با الحاق ۳۶ هکتار به محدوده شهرهای اسفراین ، شیروان و زیارت در راستای نهضت ملی ...

    |

    با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

    |

    نظرات کاربران