در حال بارگذاری ...
  • انجام بیش از ۳۰ هزار بازرسی از مشاوران املاک سراسر کشور

    شناسایی و معرفی خانه‌های خالی باعث شده شهرهایی مثل پرند ، پردیس ، هشتگرد ، بهارستان ، گلبهار و صدرا کاهش قیمت را تجربه کنند . طبق آمار بانک مرکزی و مرکز آمار قیمت مسکن در کشور کاهشی شده است . بیش از ۳۰ هزار بازرسی از مشاوران املاک در سطح کشور انجام شده و بیش از ۲ هزار ۵۰۰ واحد مشاور املاک متخلف و بدون مجوز پلمب شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در جمع صمیمانه دانشجویان دوره «اسلام ناب» گفت : بیش از ۳۰ هزار بازرسی از مشاوران املاک در سطح کشور انجام شده و بیش از ۲ هزار ۵۰۰ واحد مشاور املاک متخلف و بدون مجوز پلمب شده است .

    مهرداد بذرپاش پس از شنیدن نظرات ، پیشنهادات و انتظارات دانشجویان در حوزه‌های مسکن و حمل‌ونقل به تشریح برخی اقدامات و دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی پرداخت .

    بذرپاش در این نشست با اشاره به جایگاه مسکن در قانون اساسی کشور با تاکید بر رویکرد مردمی سازی در حوزه مسکن گفت : از ابزارهای مختلفی برای کنترل بازار اجاره استفاده شده و از آنجایی که بخش مسکن تعرفه و قیمت‌گذاری خاصی ندارد ، این مسیر با چالش‌های زیادی همراه است‌ . پیش از این قانونی برای قیمت گذاری در این بخش نداشتیم اما با مجلس در حال تنظیم یک قانون برای ساماندهی بازار قیمت مسکن هستیم .

    وی بر لزوم افزایش نظارت توسط نهادهای نظارتی مثل قوه قضاییه و همچنین قانون‌گذاری توسط قوه مقننه برای کنترل اجاره بها تاکید کرد و درباره شناسایی خانه‌های خالی گفت : وزارت راه و شهرسازی با همکاری سازمان امور مالیاتی ساختاری برای شناسایی خانه‌های خالی تنظیم می‌کند که همکاری شهرداری‌ها و وزارت نیرو را نیز می‌طلبد . 

    وی افزود : شناسایی و معرفی خانه‌های خالی باعث شده شهرهایی مثل پرند ، پردیس ، هشتگرد ، بهارستان ، گلبهار و صدرا کاهش قیمت را تجربه کنند . طبق آمار بانک مرکزی و مرکز آمار قیمت مسکن در کشور کاهشی شده است . بیش از ۳۰ هزار بازرسی از مشاوران املاک در سطح کشور انجام شده و بیش از ۲ هزار ۵۰۰ واحد مشاور املاک متخلف و بدون مجوز پلمب شده است .

    وی در ادامه ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده را اولویت دانست و گفت : این مناطق به دلیل داشتن خدمات شهری و روبنایی، هزینه ساخت پایین‌تری داشته و آسیب‌های شهرهای جدید از جمله مسائل هویتی را ندارد .

    بذرپاش از هدفگذاری نوسازی ۱۵۰ هزار واحد در بافت فرسوده طی یک سال خبر داد و گفت: مشوق‌های مالی برای نوسازی واحدهای مستقر در بافت فرسوده در نظر گرفته شده و بسته ۱۹ بندی از جمله آن‌هاست که اجرای آن باعث رشد قابل توجه ساخت و ساز در بافت فرسوده در کل کشور شده است.

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : تلاش شد تا نرخ سود تسهیلات بانکی برای نهضت ملی مسکن را از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یابد . در شورای پول و اعتبار میزان تسهیلات مسکن را از ۳۵۰ میلیون به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش دادیم . با همکاری شورای پول و اعتبار وام اجاره مسکن را ۲.۵ برابر و وام خرید را به ۲ برابر افزایش دادیم .

    بذرپاش با اشاره به الحاق زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: به دنبال تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر و تامین مالی مشارکتی با مردم در نهضت ملی مسکن هستیم . 




    مطالب مرتبط

    یکی از اتفاقات بزرگ این دولت در حوزه بافت فرسوده رقم خورد . بافت فرسوده مورد تاکید دولت‌ها بوده است. میانگین سالانه بافت‌های فرسوده در دولت یازدهم و دوازدهم سالی ۴۷ هزار پروانه بوده است و در ۳ ساله دولت سیزدهم میانگین سالانه صدور پروانه در بافت فرسوده بیش از ۹۰ هزار پروانه ...

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان ، سه هزار و ۱۹۱ واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و یک هزار قطعه زمین به متقاضیان ...

    |

    بخش مهمی از پیش‌نیازهای موجود در این حوزه را دانشگاه‌ها تامین کرده‌اند و بیش از هزار هکتار زمین از جامعه دانشگاهی تامین شده و بخشی نیز توسط دولت فراهم شده است . در حوزه مسکن دانشگاهی قرار بود ۶۰ هزار نفر از پرسنل و جامعه اساتید دانشگاه‌ها خانه دار شوند که این فاز اول مسکن ...

    |

    در استان تهران برای تامین زمین ساخت مسکن مشکلاتی وجود داشت که این مشکل از طریق شهرک‌سازی در حال رفع شدن است .

    |

    نظرات کاربران