در حال بارگذاری ...
  • دریافت وام کمک ودیعه مسکن توسط ۱۲۹ مستاجر در شهرستان تیران و کرون

    در مجموع ، درخواست ۴۰ متقاضی برای دریافت وام کمک ودیعه مسکن به دلایل مختلف رد شده و تاکنون ۱۲۹ فقره تسهیلات کمک ودیعه مسکن در فاز سوم به متقاضیان اعطا شده است .  

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت : در فاز سوم ثبت نام وام کمک ودیعه مسکن که از خرداد ۱۴۰۱ آغاز شده است تاکنون ۱۲۹ متقاضی تیران و کرون این تسهیلات را دریافت کرده اند .

    سعید کاشفی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۹ ثبت نام وام کمک ودیعه مسکن در کشور براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و در راستای حمایت از مستاجران آغاز شده است اظهار کرد : در فاز سوم این طرح که از خرداد سال جاری آغاز شده ۴۲۲ متقاضی در این شهرستان تاکنون در سامانه موفق به نام نویسی شده اند . علاوه بر تعداد متقاضیانی که تسهیلات آنها پرداخت شده است ، تعداد ۱۲۴ متقاضی واجد شرایط شناخته شده اند و ۶۳ درخواست نیز در مرحله تعیین شعبه و معرفی به بانک است .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون بیان کرد : در مجموع ، درخواست ۴۰ متقاضی برای دریافت وام کمک ودیعه مسکن به دلایل مختلف رد شده و تاکنون ۱۲۹ فقره تسهیلات کمک ودیعه مسکن در فاز سوم به متقاضیان اعطا شده است .  

    وی در خصوص ثبت نام های دوره های قبل عنوان کرد : طی سال های گذشته در دو نوبت فاز یک و فاز دوم ثبت نام انجام شد که در فاز یک (سال ۱۳۹۹) بیش از ۱۰۴ و (سال ۱۴۰۰) حدود ۷۰ فقره تسهیلات کمک ودیعه مستاجرین از سوی بانک های عامل به متقاضیان اعطا شده است . در مجموع ۳ فاز ثبت نامی تاکنون حدود ۳۰۳ مستاجر در شهرستان تیران و کرون ، وام کمک ودیعه مسکن را دریافت کرده اند .  

    وی با بیان اینکه متقاضیان شهرستان برای دریافت وام ودیعه مسکن می توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس http://saman.mrud.ir  مراجعه کرده و ثبت نام کنند ، گفت : پرداخت وام ودیعه مسکن منوط به دارا بودن سه شرط است و متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متأهل یا سرپرست خانوار و دارای فرم «ج» سبز بوده و همچنین دارای اجاره‌نامه رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و اسکان و دارای کد رهگیری بوده و تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی بعد از ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۱ باشد و مالکیت هم نداشته باشند می توانند از امتیاز ودیعه مسکن استفاده کنند .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون تاکید کرد : مستاجرانی که دارای کد رهگیری نیستند می توانند به سامانه املاک و مستغلات به نشانی (amlak.mrud.ir) و (srem.ir) مراجعه کرده و کد رهگیری را به صورت رایگان دریافت کنند .




    مطالب مرتبط

    با پالایش های صورت گرفته تاکنون به بیش از ۳۷۰ نفر در مجموع ۸۳ میلیارد تومان تسهیلات یارانه ای و به ۸۰ نفر در مجموع ۴۴ میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن پرداخت شده است .

    |

    متقاضیان می‌بایست دارای اجاره‌­نامه رسمی یا اجاره‌­نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند ، همچنین موظف اند اطلاعات سکونت و مالکیت خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند .

    |

    این شهر فاقد اراضی دولتی مناسب در محدوده و حریم جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است لذا پیگیری و اقدامات لازم در راستای تأمین زمین مورد نیاز به عمل آمده است .

    |

    شهر عسگران فاقد اراضی دولتی مناسب در محدوده و حریم جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است لذا با تعاملات صورت گرفته با شهرداری قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع در قالب تهاتر با سایت ۱۸.۷ هکتاری کارگاهی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شد .

    |

    با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری عسگران ، قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع پس از اخذ مجوزهای لازم ، توسط راه و شهرسازی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شده است .

    |

    نظرات کاربران