در حال بارگذاری ...
  • روند صعودی استان گلستان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

    در طرح نهضت ملی مسکن تاکید بر رشد تولید به صورت جهش وار است که این امر منوط به تامین زمین ، تامین منابع مالی و مباحث زیرساختی می باشد . در این راستا بانک های عامل نقش مهمی در تولید مسکن و اجرای هر چه بهتر طرح نهضت ملی مسکن در استان ها دارند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در سیزدهمین جلسه شورای مسکن استان گلستان به روند رو به رشد اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان تاکید شد .

    سیزدهمین جلسه شورای مسکن گلستان با حضور روح الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و قربانی مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور و هیئت همراه ، به ریاست زنگانه استاندار گلستان برگزار شد .

    دستور کار این جلسه گزارش اقدامات انجام شده در حوزه نهضت ملی مسکن و مشکلات موجود در استان بود که اکبری در این خصوص گفت : یکی از اقداماتی که در حوزه مسکن باید مدنظر قرار داد ایجاد تعادل پویا بین عرضه و تقاضای است که یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در بازار مسکن می باشد .

    دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و دبیر قرارگاه نهضت ملی مسکن اظهار کرد : در طرح نهضت ملی مسکن تاکید بر رشد تولید به صورت جهش وار است که این امر منوط به تامین زمین ، تامین منابع مالی و مباحث زیرساختی می باشد . در این راستا بانک های عامل نقش مهمی در تولید مسکن و اجرای هر چه بهتر طرح نهضت ملی مسکن در استان ها دارند .

    وی افزود : بر اساس بازدیدهای میدانی و بررسی های انجام شده ، گلستان با وجود کمبود زمین و وجود اراضی مرغوب کشاورزی در مسیر خوبی در حوزه اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار دارد .

    دبیر قرارگاه نهضت ملی مسکن ادامه داد : با هم افزایی بیشتر بین دستگاه های اجرایی این روند رو به رشد ادامه خواهد داشت و بدیهی است که گلستان جزو استان های برتر در حوزه تولید مسکن خواهد شد .

    استاندار گلستان نیز در این جلسه به افتتاح سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در هفته دولت در گلستان خبر داد و گفت : سال ۱۴۰۲ سال شکوفایی نهضت ملی مسکن و تولید مسکن در استان گلستان است . در سال جاری ساخت مسکن در استان شتاب گرفته و این امر نشانگر اهتمام و هم افزایی بین مدیران کل و تمامی دستگاه های اجرایی ذیربط در گلستان می باشد .

    وی افزود : از ابتدای آغاز طرح نهضت ملی مسکن یکی از اولویت های اصلی ما تولید مسکن در بافت های فرسوده و هم چنین ساخت مسکن به روش خودمالکی بود . در این راستا با همکاری شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرها تخفیف ۱۰۰ درصدی پروانه در بافت فرسوده در برخی از شهرها مصوب و روند ساخت تسهیل شده است .

    صدور پیش پروانه برای پروژه هایی که درگیر مباحث مربوط به تامین اجتماعی هستند ، تسریع در تایید طرح تفکیکی زمین ۲۴ هکتاری گنبد کاووس و برگرازی جلسه تخصصی با شورای هماهنگی بانک های استان با محوریت رفع موانع بانکی از دیگر مصوبات و موارد مورد تاکید در این جلسه بود .




    مطالب مرتبط

    تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    از مجموع ۴۸۲ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۵۵ نفر در انتظار بررسی نتیجه نهایی ، ۵۱ نفر تایید اولیه ، ۶۰ نفر تایید نهایی ، ۱۷ نفر نیاز به اصلاحیه ، ۵۸ نفر افتتاح حساب شده ، ۷۴ نفر در انتظار استعلام و ۶۷ نفر تخصیص پروژه هستند .

    |

    نظرات کاربران