در حال بارگذاری ...
  • الحاق اراضی ۱۵ هکتاری حریم به محدوده شهر ایلام

    کاربری این اراضی مسکونی ، تجاری ، عمومی ، خدماتی و آموزشی خواهد بود که بر این اساس تمامی امکانات لازم برای زندگی در اختیار ساکنان قرار خواهد گرفت .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در سفر به استان ایلام از اخذ کلیه مجوزهای لازم برای الحاق اراضی ۱۵ هکتاری حریم به محدوده شهر ایلام خبر داد .

    ارسلان مالکی با اشاره به اخذ کلیه مجوزهای لازم برای الحاق اراضی ۱۵ هکتاری حریم به محدوده شهر ایلام ، گفت : این مجوزها از سوی معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و کمیسیون‌های مرتبط در استان اخذ شده است . این اراضی ۱۵ هکتاری با ظرفیت ساخت هزار و ۸۸ واحد مسکونی در قالب ۴۶ بلوک در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار خواهد گرفت .

    مالکی ادامه داد : بلوک‌های ساخته شده دارای ۶ طبقه مسکونی و ۲ طبقه پارکینگ خواهند بود و در حال حاضر عملیات آماده سازی در فاز اول شامل ۹ بلوک آغاز شده است . کاربری این اراضی مسکونی ، تجاری ، عمومی ، خدماتی و آموزشی خواهد بود که بر این اساس تمامی امکانات لازم برای زندگی در اختیار ساکنان قرار خواهد گرفت .

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن همچنین از پروژه‌ای به مساحت ۴ هزار و۶۷۸ متر مربع با ظرفیت ۱۶۰ واحد در ۴ بلوک ۶ طبقه‌ای و دو طبقه پارکینگ بازدید کرد .

    از دیگر پروژه‌هایی که در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی مورد بازدید قرار گرفت زمینی با مساحت ۳۱ هزار و ۶۵۷ متر مربع است که ظرفیت ساخت ۶۳۰ واحد در ۷ بلوک و با ۹ طبقه مسکونی و ۲ طبقه پارکینگ را داراست .

    همچنین در بخش دیگری از این سفر از پروژه ۴۸ واحدی نهضت ملی مسکن ، زمین‌های ۲۶ هکتاری کمربندی شرقی و ۳۸ هکتاری کمربندی شمالی شهر ایلام بازدید شد.

    در این سفر استانی روح الله اکبری دستیار ویژه ، هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان و خسرو دانشجو معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی نیز ارسلان مالکی را همراهی می‌کنند .

     




    مطالب مرتبط

    یکی از وظایف اصلی سازمان ملی زمین و مسکن مدیریت زمین برای ساخت مسکن در کشور به نمایندگی از دولت است و انتقال سند این اراضی هم در همین راستا و در جهت تامین مسکن برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است .

    |

    دولت در بحث تسهیلات پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد و در مورد زیرساخت هم تا حد امکان به مردم کمک می‌کنیم تا پروژه هر چه سریع‌تر به ثمر برسد .

    |

    در طرح نهضت ملی مسکن بالغ بر ۶ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۴۰۰ نفر متقاضی وجود دارد که یک میلیون و ۷۳۶ هزار و ۱۴۹ نفر تأیید نهایی شده اند . از ابتدای دولت سیزدهم بالغ بر ۴۱ هزار و ۴۰۹ هکتار زمین شهری برای طرح نهضت ملی مسکن با واحد پذیری یک میلیون و ۸۳۷ هزار و ۳۱ واحد ، تامین شده است .

    |

    در بحث زمین مربوط به نهضت ملی مسکن که بر عهده ما گذاشته شده ، تا الان بیش از ۴۰ هزار هکتار به محدوده شهرها الحاق شده و ما توانسته‌ایم از توسعه افقی شهرها در اراضی دولتی استفاده و زمین‌هایی را فراهم کنیم برای اینکه این طرح در اراضی دولتی شکل بگیرد .

    |

    هر چند سرعت اجرای پروژه‌ها یک ضرورت است اما لازم است در نظر داشته باشیم که کیفیت نباید فدای سرعت در اجرا شود .

    |

    نظرات کاربران