در حال بارگذاری ...

تدوین چشم انداز ظرفیت ساخت و صدور پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده استان اصفهان

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره نظارت براجرای طرح‌های مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : در بیستمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان ، سهم صدور پروانه ساختمانی به تفکیک هر شهر در بافت فرسوده برنامه ریزی و تدوین شد ، که بر این اساس در چشم انداز دو ساله حدود ۲۵ هزار واحد مسکونی پیش بینی و به شهرداری های استان ابلاغ شده است .

سیدعبدالرضا لقمانی اظهار کرد : مطابق با آمارها و بررسی های بعمل آمده در استان اصفهان ۱۴ هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد وجود دارد که این میزان محدوده بافت های تاریخی را نیز شامل می‌شود . ضروری است در راستای نوسازی در بافت های فرسوده، تمامی مدیران شهری ، انبوه سازان ، صنعتی سازان ، سازندگان متبحر در بافت‌های فرسوده از تسهیلات ۱۹ بندی مشوقانه بافت‌های فرسوده استفاده کنند ، همچنین شهرداری‌ها نیز نهایت تخفیف را به جهت گرفتن پروانه ساختمانی در بافت فرسوده اعمال کنند تا دولت بتواند ظرفیت ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن را به درستی در بافت فرسوده هدایت کند . در حال حاضر مشارکت کنندگان ، صاحبان ملک یا سازندگان می توانند از بسته های تشویقی بازآفرینی شهری  استفاده کنند و با این اقدام چهره شهر از وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب تغییر می کند و ایمنی و امنیت زندگی در استان اصفهان  ارتقا می‌یابد .  

وی با بیان اینکه در بیستمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان ، سهم صدور پروانه ساختمانی به تفکیک هر شهر در بافت فرسوده برنامه ریزی و تدوین شد ، عنوان کرد : بر این اساس در چشم انداز دو ساله حدود ۲۵ هزار واحد مسکونی پیش بینی و به شهرداری های استان ابلاغ شد . تجربه ورود بخش خصوصی به حوزه مسکن نشان داده است که متقاضیان و سرمایه گذاران هر دو از منافع اجرای پروژه‌ها برخوردار می‌شوند و موجب فعال شدن تمام ظرفیت های قانونی جهش تولید مسکن می‌شود .




مطالب مرتبط

در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

|

به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر ...

|

بسته تشویقی بافت‌های تاریخی با عنوان «راهکارهای تشویقی احیا و تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی» در جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسیده است که هدف آن حمایت از رونق‌بخشی و ارتقای کیفیت سکونت در بافت‌های تاریخی است .

|

از ابتدای سال جاری تاکنون سند مالکیت تک برگ به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن برای بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان صادر و تثبیت شده است .

|

حمایت‌های مالی شامل وام نهضت ملی (ساخت) ، وام نوسازی مسکن (ساخت) و وام اجاره است که برای دریافت این حمایت‌های مالی کافی است متقاضیان به سایت facility.udrc.ir مراجعه کنند .

|

نظرات کاربران