در حال بارگذاری ...
  • بازدید کارشناسان دفتر اسکان بشر سازمان ملل از پروژه‌های بازآفرینی شهری استان البرز

    خانه بهداشت ، پایگاه امداد و نجات و پاسگاه نیروی انتظامی محله خط ۴ حصار و سرای محله شهر محمدشهر از جمله طرح‌هایی بود که مورد بازدید و ارزیابی کارشناسان دفتر اسکان ملل متحد قرار گرفت .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، تیم کارشناسی دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد (UN-HABITAT) از اقدامات و پروژه‌های شرکت بازآفرینی در محدوده‌ها و محلات اسکان غیر رسمی استان بازدید و در جریان آخرین فعالیت‌ها و همچنین روند پیشرفت طرح‌های عمرانی در دست اقدام در این محلات قرار گرفتند .

    داوود موحد پور رئیس اداره برنامه‌ریزی و مسکن و بازآفرینی شهری استان البرز ضمن بیان این خبر گفت : در راستای توسعه همکاری شرکت بازآفرینی شهری ایران و دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در تهران ، تیمی از کارشناسان این دفتر طی سفری یک روزه به استان البرز از محلات هدف بازآفرینی شهری و طرح‌های عمرانی در دست اقدام اداره کل راه و شهرسازی استان البرز بازدید کردند .

    موحد پور در ادامه گفت : خانه بهداشت ، پایگاه امداد و نجات و پاسگاه نیروی انتظامی محله خط ۴ حصار و سرای محله شهر محمدشهر از جمله طرح‌هایی بود که مورد بازدید و ارزیابی کارشناسان دفتر اسکان ملل متحد قرار گرفت .

    شایان ذکر است با توجه به اقدامات موثر اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در راستای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و همچنین طراحی و پیشبرد طرح‌های عمرانی در محلات هدف بازآفرینی شهری ، این استان به عنوان (استان پایلوت؛ جهت بررسی کوچ مقیاس) ، مورد بازدید و بررسی از سوی کارشناسان سازمان ملل متحد در کشور قرار گرفته است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    قرار است امسال به شکل سازمان یافته حلقه‌های میانی را شناسایی کرده و به آن‌ها آموزش‌های لازم داده شود تا بتوانند به عنوان پلی میان ساکنان بافت‌های فرسوده و سرمایه‌گذاران عمل کرده و آن‌ها را به نوسازی تشویق کنند .

    |

    این برنامه به‌صورت مشترک و با راهبری شرکت بازآفرینی شهری ایران و مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط اعم از وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها و مراکز پژوهشی در سطوح ملی و محلی با همکاری دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در تهران و کمیته ملی اسکان بشر ج. ا. ایران در کشور اجرا می‌شود .

    |

    در استان گلستان ۲۴ شهر دارای بافت فرسوده مصوب وجود دارد که در تمامی آن ها این بسته های تشویقی در حال اجرا بوده و ۱۰۰ درصد بسته های ۱۹گانه تشویقی مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در این شهرها اجرایی شده است .

    |

    هم‌اکنون بسته‌های تشویقی در ۴۴۴ شهر اجرایی شده است که از این تعداد شهر ۱۹۴ شهر بسته بومی را تصویب و اجرایی کرده‌اند .

    |

    نظرات کاربران