در حال بارگذاری ...
  • احداث بازار ایرانی-اسلامی و باغ علم و فرهنگ در دستور کار شهرهای جدید قرار گرفت

    از بدو ایجاد شهرهای جدید در سطح کشور ، در کنار برنامه‌ریزی های انجام شده ، طراحی و احداث فضاها و بناهای مختلف برای ایجاد هویت و تعلق خاطر شهروندان در دستور کار برنامه‌ریزان و طراحان بوده است که احداث فضاهای فاخر بازار ایرانی ـ اسلامی نقش اندیشه در شهر جدید اندیشه ، میدان کوثر در شهر جدید مجلسی ، باغ ایرانی در شهر جدید گلبهار ، مجتمع فرهنگی و هنری آفتاب در شهر جدید عالیشهر و … نمونه‌ای از این اقدامات به شمار می‌رود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید بر پیگیری جدی احداث پروژه‌های هویت‌بخشی با هدف افزایش کیفیت محیطی و تحقق زیست انسانی در شهرهای جدید تأکید کرد .

    علیرضا جعفری توجه به عناصر و کارکردهای شهری هویت‌بخش را یکی از عوامل مؤثر در توسعه کیفی با هدف حفظ و ماندگاری ساکنان از طریق ایجاد حس تعلق در شهرهای جدید دانست و گفت : شهرهای جدید ایران بعد از گذشت بیش از سه دهه از شروع شکل‌گیری و تکمیل بخش مهمی از عملیات اجرایی آن‌ها و جمعیت‌پذیری شتابان ، در یک مقطع تاریخی مهم قرار دارند که درک و توجه به شرایط این مقطع زمانی مهم می‌تواند موجب تسریع دستیابی به اهداف این شهرها و یا انحراف و شکل‌گیری عقب‌ماندگی‌های غیر قابل جبران در آن‌ها شود .

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد : از بدو ایجاد شهرهای جدید در سطح کشور ، در کنار برنامه‌ریزی های انجام شده ، طراحی و احداث فضاها و بناهای مختلف برای ایجاد هویت و تعلق خاطر شهروندان در دستور کار برنامه‌ریزان و طراحان بوده است که احداث فضاهای فاخر بازار ایرانی ـ اسلامی نقش اندیشه در شهر جدید اندیشه ، میدان کوثر در شهر جدید مجلسی ، باغ ایرانی در شهر جدید گلبهار ، مجتمع فرهنگی و هنری آفتاب در شهر جدید عالیشهر و … نمونه‌ای از این اقدامات به شمار می‌رود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه سیاست ها و برنامه های کلان دولت ها و اولویت تأمین مسکن اقشار نیازمند در قالب طرح‌های حمایتی مسکن ، ضرورت ایجاد مجموعه‌های پیش گفته در مجموعه شهرهای جدید را دوچندان می کند گفت : از این‌رو شناسایی ، تدوین اولویت‌ها و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های شاخص ، فاخر و تأثیرگذار در توسعه شهرهای جدید با رعایت اصول و معیارهای شهرسازی و معماری ایرانی ـ اسلامی که ناظر بر رویه‌ها و اقدامات لازم به منظور بازیابی هویت ایرانی – اسلامی در شهر و معماری معاصر است ، در دستور کار شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته است .

    جعفری با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم که به مثابه راهبرد کلان در راستای حرکت تمدنی جامعه ایرانی بیان شده است گفت : ایجاد فضا و بناهای شاخص و فاخر از اجزای تفکیک‌ناپذیر توسعه و پیشرفت در شهرهای جدید و نمونه بارزی از این الگوهای عینی محسوب می‌شوند .

    وی تاکید کرد : شرکت عمران شهرهای جدید با توجه به مقیاس و روند توسعه هر یک از شهرها ، نسبت به طراحی و احداث فضاها و بناهای هویت‌بخش و ارزش‌آفرین همچون مجموعه بازار ایرانی ـ اسلامی ، باغ علم و فرهنگ (کتاب) ، دروازه‌های ورودی شهر و نمادهای شهری مبتنی بر الگوهای ایرانی ـ اسلامی در شهرهای جدید اقدام کرده و مطالعات ، مکانیابی و طراحی آن‌ها را در دستور کار تمامی شرکت‌های وابسته قرار داده است تا عملیات اجرایی مجموعه‌ای از پروژه‌های فاخر در دهه فجر سال جاری آغاز و خدمتی دیگر در راستای افزایش کیفیت محیطی و تحقق زیست انسانی در شهرهای جدید به شهروندان ارائه شود .




    مطالب مرتبط

    یکهزار و ۵۳۱ نفر از متقاضیان مسکن در شهر جدید ایوانکی تاکنون به پروژه ها معرفی شدند که از این تعداد ۸۲۷ نفر متقاضیان موثر هستند و بالای ۴۰ میلیون واریزی داشتند که در اولویت جانمایی واحدها برای تخصیص پروژه قرار دارند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر افزایش فعالیت پروژه ها ، دستور پیگیری مطالبات پیمانکاران شهر جدید پرند از بانک ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان بازدید کرد ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه شورای مرکزی مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هدف بررسی و هماهنگی لازم در خصوص ستاد ...

    |

    سرعت ساخت در تولید نوظهور بسیار بالاست و باید تامین مالی هم سریع باشد و ساخت نمی‌تواند معطل تامین مالی باشد .

    |

    نظرات کاربران