در حال بارگذاری ...

ماده پنجم قانون بیمه کارگران ساختمانی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن تقسیط می‌شود

بر اساس این ماده قانونی حق بیمه افزایش یافته و مشکلاتی برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ایجاد می کند ، به همین منظور اصلاحیه روی آن انجام گرفته و شورای نگهبان نیز اشکالات قانونی به آن وارد دانسته است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت : حق بیمه ماده پنج قانون بیمه کارگران ساختمان برای متقاضیان نهضت ملی مسکن به صورت ۳۶ ماهه تقسیط می شود .

وحید داعی گفت : در متن ماده پنج قانون بیمه کارگران ساختمان آمده است : سازمان تامین اجتماعی مکلف است با دریافت ۷ درصد حق بیمه سهم بیمه شده از کارگر و ۱۵ درصد مجموع عوارض صدور پروانه (از مالک) نسبت به تداوم پوشش بیمه تمام کارگران ساختمانی اقدام کند . در صورت عدم تامین منابع لازم برای گسترش پوشش بیمه ای کارگران با تصویب هیئت وزیران ، افزایش سقف مجموع عوارض تا ۲۰ درصد بلامانع است .

داعی افزود : بر اساس این ماده قانونی حق بیمه افزایش یافته و مشکلاتی برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ایجاد می کند ، به همین منظور اصلاحیه روی آن انجام گرفته و شورای نگهبان نیز اشکالات قانونی به آن وارد دانسته است .

وی اظهار کرد : در نشست اخیر شورای مسکن خراسان رضوی که مدیر کل تامین اجتماعی استان نیز حضور داشت ، مقرر شد که با استفاده از همان ظرفیت قانونی ، حق بیمه ماده پنج قانون بیمه کارگران ساختمان برای متقاضیان نهضت ملی مسکن به صورت ۳۶ ماهه تقسیط شود . همچنین برای متقاضیان یک فرصت سه یا چهار ماهه در نظر گرفته شده تا بعد از چهار ماه ، پرداخت اقساط حق بیمه مزبور را آغاز کنند .

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت : ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی (ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی؛ همه کارفرمایان و پیمانکاران تحت عضویت سازمان تامین اجتماعی را مکلف می‌سازد که علاوه بر بیمه کردن کارکنان خود ، نسبت به بیمه کردن نیروهای مربوط به پروژه‌های مناقصه‌ای و قراردادی نیز اقدام کنند.) بیشتر به انبوه سازان مربوط می شود ، در این راستا در شورای مسکن مصوب شد که کد بیمه ای به این منظور اختصاص یابد تا بتوان اختلاف نظر بین اداره کل راه و شهرسازی و سازمان تامین اجتماعی را با پیگیری برطرف کرد .

داعی در تشریح اختلاف نظر بین اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و اداره کل تامین اجتماعی استان در خصوص ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی گفت : ما اعتقاد داریم که این بند قانونی انبوه سازان را شامل نمی شود ، اما اداره کل تامین اجتماعی خلاف این نظر را دارد .




مطالب مرتبط

از مهم‌ترین موارد مطرح شده می‌توان به بررسی طرح تفکیکی سایت ۴۶ هکتاری نهضت ملی مسکن در شهر ملک آباد ، تغییر کاربری ، افزایش طبقات ، جانمایی کاربری آموزشی مقیاس محله ، بررسی طرح تفکیکی سایت اداری و بررسی طرح اصلاحی شبکه معابر و... اشاره کرد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت : با هدف بررسی اقدامات صورت گرفته پیرامون تکالیف بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن ...

|

میزان تامین زمین در شهرستان فریمان ۹۲ هکتار به استعداد ۱۶۰۶ واحد مسکونی است که در شهر فریمان با ۲ سایت ، سفیدسنگ ۲ سایت ، شهر فرهادگرد یک سایت و قلندرآباد یک قطعه تخصیص پروژه شده‌اند .

|

میزان تامین زمین در شهرستان تایباد ۴۸، ۹ هکتار به استعداد ۲۸۵۵ واحد مسکونی است که شهر تایباد شامل ۴ سایت ، مشهد ریزه شامل دو سایت و شهر کاریز شامل یک سایت است که متوسط آماده‌سازی و پیشرفت فیزیکی این سایت‌ها حدود ۵۵ درصد است .

|

میزان تامین زمین در شهرستان تربت جام ۶۸ هکتار به استعداد ۳۴۱۶ واحد مسکونی است که در شهر تربت جام با ۴ سایت، نیل شهر ۳ سایت ، شهر نصرآباد یک سایت و احمدآباد صولت یک سایت تخصیص پروژه شده‌اند .

|

نظرات کاربران