در حال بارگذاری ...
  • بودجه هوشمندسازی یکی از شهرهای جدید از منابع هبیتات تامین می‌شود

    مطالعات سند اولیه فاز اول به شورای عالی شهرسازی و معماری برای بررسی ارجاع شد که در آستانه تصویب قرار دارد . از سوی دیگر در اجلاس اخیر نایروبی ، انجام دور جدید تدوین سیاست شهری به انجام رسید و مقرر شد تا این برنامه در کشورهای جدید با الگوی سند تدوین شده در جمهوری اسلامی ایران دنبال شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر کمیته اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران از تدوین سند مطالعات برنامه‌ریزی شهری در همکاری با چندین کشور در کمیته اسکان بشر سازمان ملل متحد خبر داد و گفت : بودجه هوشمندسازی برای یکی از شهرهای جدید و مقاوم سازی بافت فرسوده از منابع هبیتات تامین‌ می‌شود .

    آرمان خورسند از برنامه جذب بودجه برای اجرایی شدن فاز دوم سند مطالعات برنامه‌ریزی شهری در همکاری با کمیته اسکان بشر سازمان ملل متحد خبر داد . در گام نخست ، تصویب سند مطالعاتی برنامه‌ریزی شهری NUP در شورای عالی شهرسازی و معماری در حال پیگیری و انجام است .

    خورسند ادامه داد : مطالعات سند اولیه فاز اول به شورای عالی شهرسازی و معماری برای بررسی ارجاع شد که در آستانه تصویب قرار دارد . از سوی دیگر در اجلاس اخیر نایروبی ، انجام دور جدید تدوین سیاست شهری به انجام رسید و مقرر شد تا این برنامه در کشورهای جدید با الگوی سند تدوین شده در جمهوری اسلامی ایران دنبال شود .

    وی یادآور شد : در فاز یک ، سه کشور دیگر به جز ایران حضور داشتند و در فاز دوم چندین کشور جدید از جمله نیکاراگوئه، مصر و ونزوئلا ، کار تدوین سند توسعه شهری را به انجام خواهند رساند .

    خورسند گفت : توافق با سازمان ملل به این نحو است که کارشناسان ایرانی که فاز نخست NUP را به انجام رساندند برای کشورهای جدید ، هم مرجع آموزشی شوند و هم الگوی مطالعات بر مبنای کاری باشد که در ایران انجام شده است .

    دبیر کمیته اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد : برای انجام فاز دوم در داخل ، برنامه و توافق اولیه ما بر جذب بودجه برای اجرایی شدن حداقل یک تا دو سیاست فاز اول قرار دارد . دو سیاست در اولویت ما در سند برنامه‌ریزی شهری، اقدام برای بافت‌های فرسوده و در حوزه هوشمندسازی است که بنا داریم موضوع هوشمندسازی در یکی از شهرهای جدید ایران به اجرا درآید .




    نظرات کاربران