در حال بارگذاری ...

شهرداری‌ها اطلاعات بازآفرینی شهری را در سامانه‌ ستاد ملی مسکن ثبت کنند

از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۲۲۶ مورد صدور پروانه و پایان کار در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری انجام شده است که از این تعداد ۴۴۷ مورد مربوط به پروانه و ۵۵۴ مورد مربوط به اخذ پایان کار است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت : شهرداری ها نسبت به ثبت و بروزرسانی مستمر اطلاعات در سامانه ستاد ملی مسکن(بخش نوسازی مسکن) اهتمام ویژه ای داشته باشند .

جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان به همراه جلسه شورای مسکن استان خراسان شمالی با دستور کار گزارش شهرداران در خصوص ورود اطلاعات در درگاه ستاد بازآفرینی شهری پایدار و لزوم بروزرسانی و ورود مستمر اطلاعات پروانه های صادره از ابتدای سال ۱۴۰۰ در بافت فرسوده و محلات هدف بازآفرینی در سامانه ستاد ملی مسکن (بخش نوسازی مسکن) و ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته توسط شهرداران در خصوص معرفی منتخبین محلات هدف بازآفرینی (حلقه های میانی مطالبه گر) به ریاست معاون عمرانی استاندار و دبیری اداره کل راه و شهرسازی استان و با حضور اعضای شورا در محل سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری تشکیل و آخرین وضعیت بازآفرینی شهری استان و همچنین نهضت ملی مسکن استان مورد بررسی قرار گرفت .

سیدعلی میرکریمی ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد : از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۲۲۶ مورد صدور پروانه و پایان کار در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری انجام شده است که از این تعداد ۴۴۷ مورد مربوط به پروانه و ۵۵۴ مورد مربوط به اخذ پایان کار است .

وی عنوان کرد : براساس ارزیابی صورت گرفته، شهرداری های فاروج و اسفراین در توزیع عملکرد قیر رایگان نسبت به شهرداری های دیگر شهرهای استان عملکرد خوبی داشتند و شهرداری ها دقت داشته باشند که برای قیر جدید می بایست قیرهای قدیم تعیین تکلیف گردد و اگر شهرداری وجود داشته باشد که قیرهای رایگان را در جای دیگری به غیر از محلات هدف بازآفرینی هزینه کرده باشد برخورد جدی صورت خواهد گرفت و ضمانت آن شهرداری ضبط خواهد شد .

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان ادامه داد : شهرداری دیگر شهرهای استان در خصوص دریافت قیر رایگان درخواستی نداده اند و یا اینکه اطلاعات اسناد را در سامانه مذکور به درستی بارگذاری نکرده اند .

محمدرضا رشیدی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت : برای اینکه ورود اطلاعات به درستی و مستمر صورت گیرد باید کارشناس ثابت مشخص شود و ظرف ۴۸ ساعت آینده کلیه آمارهای بازآفرینی شهری استان به روز رسانی شود .




مطالب مرتبط

پروژه احداث خانه محله صادقیه بجنورد به مساحت ۶۰۰ مترمربع توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و پیمانکاری شرکت اترک کهن ارشک احداث و امروز به صورت رسمی تحویل شهرداری بجنورد به عنوان بهره بردار شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تکمیل و تحویل ۸۴۰ پروژه تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات هدف بازآفرینی شهری ...

|

نشست‌های برگزار شده توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران شامل موضوعاتی حول محور سیاست‌های نوسازی مسکن با رویکرد محله‌ای، تامین مسکن در بافت‌های فرسوده ، جلوگیری از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی و نوآوری در بازآفرینی محلات شهری با حضور اساتید دانشگاه و فرهیختگان بوده است .

|

موافقت با ۶ طرح سرمایه گذاری و اشتغالزایی در زمینه گردشگری ، صنعت ، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و پرورش دام و طیور در ۵ شهرستان بجنورد ، سملقان ، فاروج ، شیروان و گرمه از دیگر مصوبات این جلسه بود .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از موافقت با الحاق ۳۶ هکتار به محدوده شهرهای اسفراین ، شیروان و زیارت در راستای نهضت ملی ...

|

نظرات کاربران