در حال بارگذاری ...
  • اهدای زمین رایگان طرح جوانی جمعیت با روند مطلوبی در قم دنبال می‌شود

    طی ۲ ماه گذشته تعداد قابل‌توجهی زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا در قم اهدا و تا پایان سال نیز بخش بزرگی از زمین‌های مشخص شده به خانواده‌های هدف اهدا خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت : در قالب قانون جوانی جمعیت ، اهدای زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر با روند خوب و سرعت مطلوبی در این استان دنبال می‌شود .

    حسین زنجیرانی فراهانی بیان کرد : استان قم در خصوص اجرای این بخش از قانون جوانی جمعیت در حال حاضر در رتبه بیست و ششم کشور قرار دارد .

    وی با اشاره به اظهارنظر معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص رتبه سی و یکم استان قم در اهدای زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بالاتر ، اضافه کرد : این رتبه مربوط به چند ماه پیش است و فرایند اهدای زمین به خانواده‌ها در قم هم اکنون با سرعت بالایی در حال انجام است .

    سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم یادآور شد : طی ۲ ماه گذشته تعداد قابل‌توجهی زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا در قم اهدا و تا پایان سال نیز بخش بزرگی از زمین‌های مشخص شده به خانواده‌های هدف اهدا خواهد شد .

    زنجیرانی فراهانی اظهار کرد : زمین‌های مورد نیاز برای اهدای اراضی به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر تعیین تکلیف خواهد شد و مشکلی در اجرای کامل این قانون در استان قم وجود ندارد . طی ۲ ماه گذشته تعدادی زمین در شهرستان کهک و شهر دستجرد در قالب طرح جوانی جمعیت به خانواده‌های هدف اهدا شده و فرایند تعیین تکلیف بقیه خانواده‌ها نیز در دست اقدام است .

    یکی از برنامه‌های دولت برای تامین مسکن اقشار جامعه واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر است . همه خانواده‌هایی که تاریخ تولد فرزند سوم آنان همزمان یا پس از زمان ابلاغ قانون جوانی جمعیت یعنی از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ باشد مشمول این تسهیلات هستند .

    زمین‌های اهدایی به خانواده‌ها رایگان است و فقط هزینه آماده‌سازی زمین بعد از ۲ سال تنفس به صورت اقساط هشت ساله از متقاضیان دریافت می‌شود . متقاضیان برای ثبت نام باید به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند .




    مطالب مرتبط

    طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

    |

    عمده مشکلی که با آن مواجه بودیم بالاخص در کلانشهر اصفهان و شهرهای بزرگ نجف‌آباد، خمینی‌شهر ، شهرضا و ... مبحث تامین زمین بوده است .

    |

    جذب به‌ موقع تسهیلات بانکی در کنار واریز به‌ موقع آورده متقاضیان از مهم‌ترین عوامل در تسریع احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در قم است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ۳ هزار و ۷۴۸ واحد مسکونی و ۳ هزار و ۵۰۸ قطعه زمین روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهور در استان قم تحویل متقاضیان شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از اعطای ۶۵ قطعه زمین به ۱۳۰ خانواده واجد شرایط در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت در شهرستان ...

    |

    نظرات کاربران