در حال بارگذاری ...
  • الحاق ۹۹۳ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن استان اصفهان

    از ۱۸۳ هزار واحد مسکن شهری ، تامین زمین بیش از ۱٠۳ هزار واحد بر عهده دولت بوده ، همچنین افزون بر ۳۴ هزار واحد در قالب بازآفرینی شهری و ۴۶ هزار واحد نیز توسط بخش خصوصی پیش بینی شد که در این رابطه نیز ارائه تسهیلات به عهده دولت است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در ابتدای طرح کمتر از ۱۰ درصد زمین تامین شده در سراسر استان داشتیم گفت : تاکنون ۹۹۳ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن به ۴۳ شهر استان الحاق شده است .

    علیرضا قاری‌قرآن با بیان اینکه مسئله آب ، قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران و نهضت ملی مسکن سه مورد از اولویت های مجموعه راه و شهرسازی استان است در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان اظهار کرد : سهم استان اصفهان در برنامه نهضت ملی مسکن و ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال ، در سراسر استان ، ۱۸۳ هزار و ۸۶۶ واحد مسکن شهری، ۲٠ هزار واحد استیجاری و ۴٠ هزار واحد روستایی است . 

    وی با بیان اینکه مسکن روستایی بیش از ۴۷ درصد پیشرفت دارد افزود : از ۱۸۳ هزار واحد مسکن شهری ، تامین زمین بیش از ۱٠۳ هزار واحد بر عهده دولت بوده ، همچنین افزون بر ۳۴ هزار واحد در قالب بازآفرینی شهری و ۴۶ هزار واحد نیز توسط بخش خصوصی پیش بینی شد که در این رابطه نیز ارائه تسهیلات به عهده دولت است .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه در مجموع ۴۴۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان ثبت نام کردند ، بیان کرد : از این تعداد ۱۴۸ هزار نفر حائز شرایط و ۱۲۱ هزار نفر تأیید نهایی شدند .  

    وی با بیان اینکه ۶۵ هزار متقاضیِ حائز شرایط نهضت ملی مسکن در شهرهای جدیدی بهارستان ، فولادشهر و مجلسی و ۸۳ هزار نفر متقاضیِ حائز شرایط در شهرهای با جمعیت بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر هستند ، گفت : از این تعداد ۳۵ هزار نفر در شهرهای با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر و ۴۷ هزار نفر متقاضیان حائز شرایط در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر هستند .  وظیفه عمده ما در موضوع مسکن تأمین زمین بوده ولی در این راستا کمتر از ۱٠ درصد زمین تأمین شده داشتیم ، زیرا مسکن باید در محدوده شهر باشد و کاربری مسکونی داشته باشد .  

    وی با بیان اینکه عمده ترین وظیفه ما در طرح نهضت ملی مسکن تأمین زمین بوده است ، اضافه کرد : در ابتدای طرح کمتر از ۱۰ درصد زمین در سراسر استان تأمین شده بود و باید توجه داشت که زمین برای ساخت مسکن حتماً باید داخل محدوده شهرها و روستاها و کاربری آن ، مسکونی باشد .  

    وی گفت : بنابراین از آن زمان تاکنون برای این امر اقداماتی از جمله الحاق زمین‌های دولتی چسبیده به شهر ، گرفتن زمین‌های مازاد دیگر دستگاه‌ها و استفاده از زمین‌های بخش خصوصی در حوزه تأمین زمین انجام شده است لذا در سراسر استان ۹۹۳ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن به ۴۳ شهر الحاق شده و الحاق ۳۲۶ هکتار به محدوده ۱۴ شهر نیز در حال سیر مراحل مرتبط است . 




    مطالب مرتبط

    شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    شهرک دولتی دورخ دره که طرح جامع آن به تصویب رسید ظرفیت پذیری بیش از ۲۸ هزار نفر را دارد که این خود گام بزرگی در جهت تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر سقز است .

    |

    ۸۵ متقاضی که قرارداد واگذاری را دریافت کردند ، باید از زمان دریافت قرارداد واگذاری ، ظرف مدت زمانی ۳ ماه ، پروانه ساختمانی را دریافت و به اداره راه و شهرسازی شهرستان دامغان تحویل دهند .

    |

    در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

    |

    نظرات کاربران