در حال بارگذاری ...

تامین زمین ۱۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان

تعداد ثبت نامی های استان اصفهان برای طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۴۴٠ هزار نفر بوده که از این تعداد افزون بر ۱۴۸ هزار نفر حائز شرایط هسـتند و بالغ بر ۱۲۱ هـزار نفـر تأیید نهایی شـدند و تاکنون حدود ۴۳ هزار نفر افتتاح حساب داشتند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیـرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفـت : در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان برای حدود ۱٠٠ هزار واحد تأمین زمین شده و برای بین ۳٠ تا ۴٠ هزار واحد هم احداث چهارمین شهر جدید اصفهــان در دستور کار است .  

علیرضا قاری‌قرآن در نشست خبری با اصحاب رسانه ، در خصـوص جزئیات طرح نهضت ملی مسـکن در اسـتان اظهار کرد : در این طرح برای ساخت چهار میلیون مسکن در کشور برنامه ریزی شـده کـه سهم استان اصفهان حدود ۱۸۳ هـزار مسکن شهری اسـت . تعداد ثبت نامی های استان اصفهان برای طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۴۴٠ هزار نفر بوده که از این تعداد افزون بر ۱۴۸ هزار نفر حائز شرایط هسـتند و بالغ بر ۱۲۱ هـزار نفـر تأیید نهایی شـدند و تاکنون حدود ۴۳ هزار نفر افتتاح حساب داشتند .  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد : حدود ۶۵ هزار نفر از متقاضیان در شهرهای جدید یعنی بهارستان ، فولادشهر و مجلسـی و ۸۳ هزار نفر در شهرهای بالا و زیر ۱٠٠ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند .  

وی با بیان اینکه وظیفه عمده ما در موضوع مسکن تأمین زمین بوده ، گفت : از ۱۴۸ هزار نفر متقاضیان حائز شرایطی که موظف به تأمین زمین بـرای آن‌ها هستیم ، برای حدود ۱٠٠ هزار واحد تأمین زمین شده و برای بین ۳٠ تا ۴٠ هزار واحد هم احداث چهارمین شهر جدید در اصفهان در دستور کار است .  

قاری‌قرآن گفت : در بهارستان ۵۶ هزار مخاطب واجد شرایط داریم که در ادامه تمام زمین‌ها را شناسایی کردیم اما حدود ۲۶ هزار واحد اختصاص پیدا می‌کند ، یعنی ۳٠ هزار مورد باقی مانده این بخش و دیگر شهر و شهرستان‌ها را به شهر چهارم منتقل می‌کنیم . 




مطالب مرتبط

از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۹۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .

|

با بررسی‌های به عمل آمده از متقاضیان ثبت نامی حدود ۹ هزار نفر دارای فرم "ج" سبز بودند و برای تشکیل پرونده مراجعه کردند که تا کنون تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند . با توجه به اینکه در بعضی از شهرها زمین دولتی آماده داشتیم زمین به حدود یک هزار و ۳۵۰ نفر از مددجویان ...

|

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

|

از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر ، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۶۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .  

|

در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

|

نظرات کاربران