در حال بارگذاری ...
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی بر برنامه ریزی برای تسریع واگذاری زمین در روستاها

    برای تسریع ساخت و ساز ، می بایست هماهنگی حداکثری بین ادارات کل استانی بنیاد مسکن و ادارات کل راه و شهرسازی صورت گیرد تا شاهد افزایش ساخت و ساز و تعامل موثر بین آنها باشیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در نشست شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، بر تسریع واگذاری زمین در روستاها و تقویت نقش بنیاد مسکن در حوزه بافت فرسوده تاکید کرد .

    مهرداد بذرپاش در نشست شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : نظام فنی ساخت و ساز روستایی نیازمند تعریف سازوکاری جدید در تعامل با نظام مهندسی است . بنابراین ضرورت دارد یک مبحث جدید در مقررات ملی و کنترل ساختمان برای این موضوع تدوین شود .

    بذرپاش بیان داشت : برای تسریع ساخت و ساز ، می بایست هماهنگی حداکثری بین ادارات کل استانی بنیاد مسکن و ادارات کل راه و شهرسازی صورت گیرد تا شاهد افزایش ساخت و ساز و تعامل موثر بین آنها باشیم .

    وی توضیح داد : در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت ، تامین زمین و آماده‌سازی برای اجرای پروژه نهضت ملی به بنیاد مسکن واگذار شده است . همچنین وزارت راه و شهرسازی آمادگی دارد تا نقش بیشتری را به بنیاد مسکن برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن واگذار کند .




    مطالب مرتبط

    با تلاش‌های بعمل آمده بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ پروانه اشتغال بکار جدید صادر شده و میزان ارتقا، تمدید و صلاحیت جدید پروانه اشتغال بکار در این مدت، افزون بر ۶ هزار و ۴۰۰ مورد بوده است .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است . در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    نظرات کاربران