در حال بارگذاری ...
  • هزینه ۲ هزار میلیارد تومانی از منابع صندوق ملی مسکن برای تولید و تکمیل مسکن در سال گذشته

    قانونگذار برای سال جاری منابع یک هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی کرده که به صندوق ابلاغ شده است و بعد از تخصیص می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل صندوق ملی مسکن از هزینه ۲ هزار میلیارد تومانی منابع صندوق ملی مسکن در سال گذشته برای تولید و تکمیل مسکن خبر داد و گفت : پیش‌بینی ما برای امسال در بخش بازگشت اقساط مسکن مهر حدود ۳.۸ همت است که مکاتبات با بانک مسکن انجام شده است و آن را به نفع عملیات نهضت ملی و هزینه در مسکن ، وصول خواهیم کرد .

    محمدرضا مهدیار اسماعیلی در خصوص صندوق ملی مسکن و منابع آن صندوق توضیحاتی را ارایه کرد و گفت : صندوق ملی مسکن با هدف تامین مالی نهضت ملی و عملیات ساخت مسکن در کشور تاسیس شد و از زمان تاسیس تاکنون تلاش کرده تا مبتنی بر ظرفیت‌هایی که در اساسنامه تاکید شده است ، فعالیت هایی را به منظور تامین تجمیع منابع مالی بخش مسکن ، مشارکت در تامین مالی ساخت ، جذب و هدایت منابع مالی ، تجهیز منابع مالی به انجام برساند که همه آن فعالیت‌ها در نهایت منجر به تسریع و تسهیل در عملیات ساخت مسکن شود .

    مدیرعامل صندوق ملی مسکن ادامه داد : سال گذشته از محل گردش منابع سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین شهرهای جدید تلاش شد تا عملیات تکمیل واحدهای بازمانده مسکن مهر انجام شود . سال گذشته حدود ۲ هزار میلیارد تومان در ساخت و تکمیل پروژه‌ها از محل منابع صندوق حمایت انجام شد که بخشی در ادرات کل راه و شهرسازی و بخشی در شهرهای جدید هزینه شده است .

    ابلاغ بودجه یک هزار میلیارد تومانی صندوق ملی مسکن برای سال جاری

    وی تصریح کرد : قانونگذار برای سال جاری منابع یک هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی کرده که به صندوق ابلاغ شده است و بعد از تخصیص می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد .

    مدیرعامل صندوق ملی مسکن ادامه داد : علاوه بر بودجه عمومی که در بودجه امسال به صندوق ملی مسکن ابلاغ شده است قانون ، ‌منابعی را برای صندوق در نظر گرفته است که خارج از مسیر بودجه قابل تحقق است که یکی از آن منابع ، منابع حاصل از بانک‌هایی است که پرداخت تسهیلات مسکن را بنا بر قانون و در سقف تعیین شده انجام ندادند . بر همین اساس بانک‌هایی که ۲۰ درصد تسهیلات خود را به بخش مسکن تخصیص نداده‌اند مکلف‌اند تا برابر با میزان عدم تعهد خود را به صندوق ملی مسکن بازگردانند .  

    بازگشت اقساط مسکن مهر در بخش مسکن هزینه می‌شود

    مهدیاراسماعیلی از دیگر مواردی را که به صندوق واریز خواهد شد بازگشت اقساط مسکن مهر عنوان کرد و گفت : پیش‌بینی ما برای ۱۴۰۲ در بخش بازگشت اقساط مسکن مهر حدود ۳.۸ همت است که مکاتبات با بانک مسکن انجام شده است و آن را به نفع عملیات نهضت ملی و هزینه در مسکن ، وصول خواهیم کرد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن با اعلام اینکه هم اکنون منابع صندوق بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان است ، گفت : از ابتدای دولت ...

    |

    بر اساس دستورات مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و اهتمام جدی اداره راه و شهرسازی شهرستان اسکو نسبت به تکمیل واحدها و رفع نواقص مجتمع‌ها ، مقرر گردید که این امر با همکاری وزارت ، سازمان ملی زمین و مسکن ، صندوق ملی مسکن و شرکت‌های تعاونی مسکن مهر انجام گیرد .

    |

    صندوق ملی مسکن به‌عنوان نهاد مالی در حوزه تأمین مالی مسکن کشور ، در کنار استفاده از منابعی مانند آورده متقاضیان ، منابع بانکی و تسهیلات دولتی ، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی مانند صندوق‌های املاک و مستغلات و مسکن و ساختمان اقدام به جذب سرمایه‌های خرد خواهد کرد .

    |

    شرکت عمران شهر جدید پردیس آمادگی دارد تا در صورت تأمین زیرساخت‌های آب ، برق و گاز ، ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی و ۳ هزار واحد مسکن مهر را در خردادماه تکمیل کرده و تحویل متقاضیان بدهد .

    |

    با تأکید وزیر راه و شهرسازی و تلاش‌هایی که در شهرهای جدید در حال انجام است ، تمامی واحدهای باقیمانده مسکن مهر پردیس قبل از اتمام دولت سیزدهم ، تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد . در خردادماه حدود ۳ هزار واحد مسکن مهر در پردیس تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود .

    |

    نظرات کاربران