در حال بارگذاری ...
  • نقشه راه ساماندهی تایید صلاحیت سازندگان سازه‌های فولادی تدوین می‌شود

    در حال حاضر ابرپروژه نهضت ملی مسکن در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و این وزارتخانه به عنوان بزرگترین کارفرما برای سازه‌های فولادی ، کیفیت را مورد توجه قرار داده و این موضوع، جزو اولویت‌ها و الزامات قرار گرفته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی بر ضرورت تشکیل کمیته‌های کارشناسی برای کیفی‌سازی تولید سازه‌های فولادی و برقراری تعامل و اخذ نظرات کارشناسی متخصصان حوزه صنعت فولاد و تولیدکنندگان تاکید کرد و این امر را در پذیرش ساماندهی کیفیت سازه‌ها از سوی صنعت موثر دانست .

    با هدف ایجاد هماهنگی‌های لازم برای تدوین نقشه راه ساماندهی تایید صلاحیت سازندگان سازه‌های فولادی در جلسه‌ای با حضور محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، انجمن جوشکاری و آزمایش‌های غیرمخرب ایران ، انجمن سازه‌های فولادی ایران و انجمن خوردگی ایران از سوی متخصصان و صاحب نظران مورد بحث و بررسی قرار گرفت . در حال حاضر ابرپروژه نهضت ملی مسکن در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و این وزارتخانه به عنوان بزرگترین کارفرما برای سازه‌های فولادی ، کیفیت را مورد توجه قرار داده و این موضوع، جزو اولویت‌ها و الزامات قرار گرفته است .

    حیدری افزود : در حوزه قیر این تجربه را در تعامل با بخش علمی و همچنین با بخش‌های اجرایی و تولیدی داشته‌ایم ، به گونه‌ای که در حال حاضر شرکتی می‌تواند در پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی تولید قیر کند که توسط مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی کنترل کیفیت شده، دارای گواهینامه فنی باشد و با توجه به پروسه پیوسته فرایند تولید قیر ، باید مجهز به آزمایشگاه PG شده باشد .

    کمیته کیفی‌سازی برای تولید سازه‌های فولادی تشکیل می‌شود

    وی بر ضرورت تشکیل کمیته‌های کارشناسی برای کیفی‌سازی تولید سازه‌های فولادی و برقراری تعامل و اخذ نظرات کارشناسی متخصصان حوزه صنعت فولاد و تولیدکنندگان تاکید کرد و این امر را در پذیرش ساماندهی کیفیت سازه‌ها از سوی صنعت موثر دانست .

    علیرضا برکتین مشاور سرپرست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی نیز با اشاره به اینکه ساماندهی تایید صلاحیت سازندگان فولادی بیش از یک سال است که در دستور کار مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی قرار دارد و در این خصوص رایزنی و بررسی‌هایی با انجمن‌های علمی و همچنین انجمن صنفی سازندگان سازه‌های فولادی و فعالان در حوزه تولید انجام شده است ، گفت : در حوزه‌های فنی ، اجرایی ، دانشگاهی و همچنین فعالان حوزه تولید، جلسات مکرر برگزار شده است و تاکنون به سند اولیه‌ای رسیدیم که بتواند سازماندهی لازم را داشته باشد .

    برکتین خاطرنشان کرد : با توجه به تعدد پروانه‌ها و مجوزهای ساختی که برای سازندگان اسکلت فلزی ایجاد شده است ، باید بتوانیم مجموعه‌هایی که از نظر کیفی متناسب هستند را ساماندهی کنیم . در این باره، انجمن‌های علمی نقش موثر و مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، نقش محوری دارد و در تلاش هستیم تا نقش حاکمیتی خود را ایفا کرده و در جهت رسیدن به اجماع نظر متخصصان این حوزه ، تدوین نقشه راه ساماندهی تایید صلاحیت سازندگان سازه‌های فولادی سرعت بیشتری گیرد .

    در ادامه این جلسه تخصصی ، نقش‌ها و وظایف در نقشه راه ساماندهی کیفیتی و کمیتی سازندگان سازه‌های فولادی به عنوان سند اولیه پیشنهادی با سرفصل‌های مقررات ملی سازه‌های فولادی ، استانداردهای الزامات تایید صلاحیت سازندگان سازه‌های فولادی ، طرح گواهی کردن سازه‌ها، روش اجرایی مدیریت طرح گواهی کردن سازندگان سازه های فولادی و روش اجرایی صدور پروانه نشان مرکز برای سازندگان سازه ها مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت .




    مطالب مرتبط

    دغدغه مهم ما کیفیت مصالح ساختمانی بوده و از سال‌های گذشته مرکز تحقیقات ارائه گواهی‌نامه فنی به محصولات ساختمانی را در برنامه خود قرار داده است .

    |

    تبیین مقوله صنعتی‌سازی ، وضعیت دانش فنی و فناوری‌های نوین ساختمانی و ابنیه فنی در کشور ، مطلوب و قابل‌قبول است . حلقه گمشده در این بخش ، توجه ناکافی به موضوعاتی از جمله مدیریت ساخت ، مدیریت پروژه، مدیریت اطلاعات ساختمان و موارد نظایر آن است و راه برون‌رفت در این موضوع ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان گفت : ۸ هزار و ۹۳۰ واحد مسکونی باقیمانده از مساکن مهر مهستان در پنج نوبت طی دولت سیزدهم ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی گفت : برای صنعتی سازی باید یک مدل اقتصادی پیدا کنیم زیرا سرعت نظام بانکی پاسخگوی ...

    |

    شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

    |

    نظرات کاربران