در حال بارگذاری ...
  • مرتفع شدن موانع اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید فولادشهر

    در شهر جدید فولادشهر از ۶۸ هزار ثبت نامی ، تعداد افزون بر ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر حائز شرایط فعال هستند که البته با توجه به مصوبات پیشین شورای مسکن ، تامین زمین برای بخشی از متقاضیان پنج شهر دیگر شامل فلاورجان ، نجف‌آباد ، خمینی شهر و ... در این شهر برنامه ریزی شده است لذا در مجموع تعداد حائزین شرایط به ۳۰ هزار نفر می‌رسد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در یکصد و یکمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان ضمن بررسی روند اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر جدید فولادشهر چالش‌های پیش‌رو مرتفع و برای موانع اجرایی موجود تصمیم‌گیری شد .

    یکصد و یکمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان ، مدیران کل سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط و دیگر اعضا در محل شرکت عمران شهر جدید فولادشهر برگزار شد .  

    در این نشست به بررسی ۶ دستور کار پرداخته شد و ضمن مروری بر مصوبات گذشته این شورا ، گزارشاتی از وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر جدید فولادشهر ، مسائل موجود و چالش‌های پیش رو ارائه ، تصمیم‌های لازم در این باره اتخاذ شد و مواردی نیز به تصویب رسید .   

    در ادامه این جلسه گزارشی در خصوص تسهیلات نهضت ملی مسکن، وضعیت تامین زیرساخت‌های پروژه ، مباحث مرتبط با خدمات نظام مهندسی و شهرداری ارائه شد و اقدامات بعمل آمده به صورت ریزبینانه مورد بررسی قرار گرفت .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این نشست در خصوص مباحث مطرح و تصمیمات اتخاذ شده اظهار کرد : در این جلسه از شورای مسکن استان که در شهرستان لنجان (شهر جدید فولادشهر) برگزار شد، عمده مباحث مربوط به این شهر در بخش‌های مختلف ، حوزه شهری ، صدور پروانه‌های ساختمانی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و همچنین مسائل و مشکلاتی که در اجرای پروژه‌ها وجود دارد با حضور استاندار و اعضای شورای مسکن بررسی واتخاذ تصمیم شد .  

    وی افزود : در این جلسه مواردی نیز به تصویب رسید که به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود تا بر اساس برنامه زمانبندی مشخص شده، پیگیری‌های لازم بعمل آید و به لطف خدا بتوانیم تا پایان سال جاری و در سال آینده بخش عمده‌ای از پروژه‌هایی که هم اکنون در حال ساخت است تحویل متقاضیان شود .  

    قاری‌قرآن در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان بیان کرد: در سطح استان اصفهان بیش از ۴۴۲ هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد بیش از ۱۵۰ هزار متقاضی حائز شرایط فعال شناخته شدند . در شهر جدید فولادشهر از ۶۸ هزار ثبت نامی ، تعداد افزون بر ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر حائز شرایط فعال هستند که البته با توجه به مصوبات پیشین شورای مسکن ، تامین زمین برای بخشی از متقاضیان پنج شهر دیگر شامل فلاورجان ، نجف‌آباد ، خمینی شهر و ... در این شهر برنامه ریزی شده است لذا در مجموع تعداد حائزین شرایط به ۳۰ هزار نفر می‌رسد .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد : از مجموع واحدهایی که در این شهر تعریف شده است در حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی در حال مراحل اجرایی بوده که هشت هزار واحد در دست ساخت و چهار هزار واحد در حال انتخاب پیمانکار است .  

    وی گفت : در سطح استان اصفهان بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ پروژه طرح نهضت ملی مسکن تعریف شده است که افزون بر ۳۶ هزا و ۹۰۰ واحد در این پروژه‌ها تعریف شده است و از این تعداد بالغ بر ۲۷ هزار و ۵۰۰ واحد قرارداد سازنده دارند . در حال حاضر بیش از ۲۱ هزار و ۶۰۰ واحد دارای پروانه ساختمانی بوده، برای افزون بر ۱۲ هزار و ۴۰۰ واحد فونداسیون اتمام یافته و اجرای اسکلت و سقف بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ واحد به پایان رسیده است . 




    مطالب مرتبط

    در شهر جدید فولادشهر افزون بر ۶۸ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن این شهر ثبت نام کردند و در حال حاضر برای افزون بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد با سازندگان انعقاد قرارداد و برای بالغ بر هفت هزار و ۶۰۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است .

    |

    شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ارسلان مالکی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    نظرات کاربران