در حال بارگذاری ...
  • نیاز به بیش از ۲۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت در شیروان

    در شهر شیروان بیش از ۲۰۰ هکتار زمین در بحث قانون جوانی جمعیت و همچنین طرح نهضت ملی مسکن نیاز داریم که با تشکیل قرارگاه جهادی رفع مشکل تامین اراضی نهضت ملی مسکن شیروان و پیگیری های خوبی که صورت گرفت حدوداً ۲۰۰ هکتار زمین در شیروان شناسایی شد و کار توافق و الحاق به صورت موازی در حال انجام است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت : شورای مسکن شهرستان شیروان با محوریت بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان و همچنین بررسی دیگر مسائل حوزه مسکن برگزار شد .

    جلسه شورای مسکن شهرستان شیروان روز چهارشنبه یکم شهریور سالجاری و به ریاست رشیدی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ، اسماعیل زاده ، فرماندار شیروان ، میرکریمی ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان ، وثوقی ، مدیرکل دفتر فنی استان و دیگر مدیران کل و روسای این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری شیروان برگزار شد .

    سیدعلی میرکریمی ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در این جلسه گفت : در شهر شیروان بیش از ۲۰۰ هکتار زمین در بحث قانون جوانی جمعیت و همچنین طرح نهضت ملی مسکن نیاز داریم که با تشکیل قرارگاه جهادی رفع مشکل تامین اراضی نهضت ملی مسکن شیروان و پیگیری های خوبی که صورت گرفت حدوداً ۲۰۰ هکتار زمین در شیروان شناسایی شد و کار توافق و الحاق به صورت موازی در حال انجام است .

    وی اظهار کرد : بیش از ۳۰۰ نفر در طرح قانون جوانی جمعیت در شیروان ثبت نام کردند که تامین زمین این تعداد نیز در حال انجام است و با توافق و الحاق همین ۲۰۰ هکتار تامین زمین این قانون نیز انجام خواهد شد و به محض توافق هرکدام از این زمین های پیشنهادی سریعاً تحویل زمین انجام خواهد شد .

    میرکریمی به پیشرفت خوب کوی وحدت شیروان اشاره کرد و افزود : در کوی وحدت شیروان هر روز شاهد تغییرات در پیشرفت فیزیکی طرح های در حال اجرا هستیم و انشاالله با اجرای کامل آماده سازی این شهرک طرح فضای سبز نیز اجرا خواهد شد .

    سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در ادامه اضافه کرد : تاکنون در شهر شیروان ۱۰۳۰۵ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۷۸۳ نفر تایید شدند و ۱۵۴۶ نفر نیز آورده اولیه خود را واریز کردند . 

    گفتنی است طی هفته جاری احداث بیش از هزار و ۳۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن توسط قرارگاه امام حسن (ع) در راستای ساخت واحدهای مسکونی برای خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی شامل کمیته امام ، بهزیستی ، بنیاد شهید در شهر شیروان آغاز شد و این واحدها به صورت دو طبقه می باشند و طوری طراحی آن انجام شده است که طبقه ی همکف این واحدها نیز یک واحد محسوب خواهد شد و در کل سه واحد در نظر گرفته شده است .

    لازم به یادآوری است معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به همراه دکتر جدی ، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ، اسماعیل زاده ، فرماندار شیروان ، میرکریمی ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی و دیگر مدیران کل از پروژه ها و زمین های پیشنهادی بازدید کردند .




    مطالب مرتبط

    عمده مشکلی که با آن مواجه بودیم بالاخص در کلانشهر اصفهان و شهرهای بزرگ نجف‌آباد، خمینی‌شهر ، شهرضا و ... مبحث تامین زمین بوده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از اخذ اسناد ۳۳۲ هکتار از اراضی ملی در شهر بجنورد خبر داد ...

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    نظرات کاربران