در حال بارگذاری ...

الحاق ۴۶۲ هکتار زمین به اراضی طرح نهضت ملی مسکن استان کرمان

تغییر کاربری اراضی داخل محدوده ، شامل شهرهای کرمان ۱۰۸ هکتار شهید همت ، ۵۴ هکتار رضوان ، کوهبنان ۱۶ هکتار ،بردسیر ۲۸ هکتار و نیز افزایش تراکم از ۱۲ به ۱۴ طبقه یک مورد در شهر کرمان و همچنین کاهش حد نصاب تفکیک چهار مورد در شهرهای بم ، چترود ، راین و ماهان صورت گرفت .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت : با پیگیری های انجام شده ، با الحاق ۴۶۲ هکتار زمین در قالب مصوبات کمیسیون ماده ۵ برای اجرای هر چه بهتر طرح نهضت ملی مسکن به اراضی شهرستان های این استان موافقت شد .

رضا حافظی در پنجمین جلسه شورای مسکن این استان که با حضور استاندار ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سایر مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد ، اظهار کرد : بیشترین اراضی الحاقی این مدت با ۱۲۵ هکتار به شهر بافت ، ۸۳ هکتار شهر بابک ، ۷۳ هکتار به شهر بم ، ۶۳ هکتار سیرجان ، ۲۵ هکتار خورسند ، ۲۲ هکتار ریگان و ۶۲ هکتار به  بلورد و ۹ هکتار کشکوئیه اختصاص دارد . 

وی در مورد تغییر کاربری ، در راستای طرح نهضت ملی مسکن کمیسیون ماده ۵ افزود : تغییر کاربری اراضی داخل محدوده ، شامل شهرهای کرمان ۱۰۸ هکتار شهید همت ، ۵۴ هکتار رضوان ، کوهبنان ۱۶ هکتار ، بردسیر ۲۸ هکتار و نیز افزایش تراکم از ۱۲ به ۱۴ طبقه یک مورد در شهر کرمان و همچنین کاهش حد نصاب تفکیک چهار مورد در شهرهای بم ، چترود ، راین و ماهان صورت گرفت .

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان همچنین با اشاره به واگذاری اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی به اجرای قانون جهش تولید گفت : کل موارد ۲۹ مورد در ۱۳ شهر به مساحت ۷۷۸.۶ هکتار و همچنین موارد ارسال شده به اداره ثبت ۲۸ مورد و موارد انجام شده ۹ مورد به مساحت ۴۹۹ هکتار است .

حافظی با اشاره به اطلاعات مولدسازی در اجرای قانون جهش تولید گفت : از تعداد ۲۰۶۵ ،تعداد ۹۰ مورد آن انجام شده که به مساحت ۴۶۷ هکتار است .

وی همچنین با اشاره به اهمیت ساماندهی بازار املاک استان کرمان گفت : در مجموع در این استان ۱۹۵۴ مشاور املاک وجود دارد که از ۵۸۰ مورد آن بازدید به عمل آمد . در بازرسی های انجام شده  ۳۰ بنگاه املاک به دلیل نداشتن مجوز پلمب و همچنین ۳۶۱ مشاور املاک غیر مجاز شناسایی شد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار کرمانشاه مصوبه شورا را در خصوص الحاق اراضی پشته کش به ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت : در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان ویژه بررسی موارد شهرستان کاشان ، طرح تفکیکی ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تغییر کاربری ۴۶۹ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ...

|

با پیگیری‌های به عمل آمده افتتاح حساب این متقاضیان در روزهای اخیر در بانک ملی انجام و بر اساس پیامک ارسالی ، متقاضیان حداکثر تا تاریخ مشخص شده، مبلغ ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه خود را به شماره‌ حساب ایجادی واریز کنند .

|

از میزان مصوباتی که توسط شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برای الحاق اراضی به محدوده شهرها صادر شده است ۴ هزار و ۷۰۹ هکتار اراضی در فاصله سال‌های ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم و ۲۷ هزار و ۲۰ هکتار نیز در دولت سیزدهم و از مهر ۱۴۰۰ تاکنون الحاق شده است .

|

نظرات کاربران