در حال بارگذاری ...

الحاق هزار و ۸۵۰ هکتار زمین موردنیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان جنوبی

به منظور تامین زمین موردنیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان از ابتدای دولت سیزدهم هزار و ۸۵۰ هکتار زمین الحاق شده و ۲ هزار هکتار دیگر نیز در حال الحاق است که نسبت به عملکرد دولت قبل دارای رشد ۱۵۵ برابری است و ظرفیت احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی را دارد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در نشست خبری هفته دولت ازالحاق هزارو ۸۵۰ هکتار زمین موردنیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن دراستان با رشد ۱۵۵ برابری از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد .

میرمحمد مودی در نشست خبری هفته دولت با تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اظهار کرد : سهمیه استان در طرح نهضت ملی مسکن ۴۰ هزار واحد است که از این تعداد ۲۲ هزار واحد مسکن شهری و ۱۸ هزار واحد مسکن روستایی است .

مودی افزود : تاکنون ۱۰۸ هزار نفر در سطح استان ثبت‌نام کرده اند که از این تعداد ۳۴ هزار نفر واجد شرایط هستند و برای ۳۲ هزار واحد تامین زمین انجام شده و حدود ۱۴ هزار واحد دارای پروانه ساختمانی هشت هزار و ۵۷۴ واحد اتمام فونداسیون چهار هزار و ۱۱۴ واحد اتمام اسکلت و دو هزار و ۲۹۴ واحد در مرحله اتمام سفت کاری است .

وی گفت : به منظور تامین زمین موردنیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان از ابتدای دولت سیزدهم هزار و ۸۵۰ هکتار زمین الحاق شده و ۲ هزار هکتار دیگر نیز در حال الحاق است که نسبت به عملکرد دولت قبل دارای رشد ۱۵۵ برابری است و ظرفیت احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی را دارد .

سرپرست اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود : ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای تامین زیرساخت‌های آب و برق سایت‌های نهضت ملی مسکن در سطح استان از محل وزارتخانه تامین شده که در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار گرفته است .

مودی در خصوص اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هم گفت : در استان خراسان جنوبی ۹ هزار و ۴۷۵ نفر ثبت نام کرده اند که حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر تایید نهایی شده اند و تاکنون برای حدود ۲ هزار قطعه در سطح استان زمین تامین و تخصیص یافته است .




مطالب مرتبط

از مبلغ کل واریز شده مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت توزیع نیروی برق استان و مبلغ ۱۶۴ میلیارد تومان به شرکت آب و فاضلاب استان بابت عملیات زیربنایی و اجرای شبکه‌های مورد نیاز است . مجموعاً طی ۱۰ ماه گذشته بالغ بر ۵۵۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی به حساب این ...

|

تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

|

در طرح نهضت ملی مسکن نیز برای اولین بار واگذاری زمین به‌صورت ویلایی و یک طبقه حیاط دار در شهرهای استان صورت پذیرفت که میزان رضایت مندی بالایی را در سطح مردم ایجاد کرد که تاکنون در سطح استان بالغ بر ۷ هزار قطعه زمین اختصاص یافته‌است .

|

طرح نهضت ملی مسکن استان قم ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۱۰ هزار واحد از این طرح تکمیل و تعدادی از آنها نیز به متقاضیان واگذار شده‌ است .

|

در برخی سایت‌های نهضت ملی مسکن مانند شهرک کوهسار روزیه پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها به بالای ۶۰ درصد رسیده و ۳۰ واحد نیز به اتمام رسیده است .

|

نظرات کاربران