در حال بارگذاری ...
  • الحاق ۲۴ هکتار زمین به محدوده شهر گلدشت برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

    با توجه به مصوبه شورای مسکن شهرستان نجف آباد و به دلیل وجود زمین ملی در مهردشت ، دهق و علویجه ، زمین برای ساخت واحدهای نهضت ملی بصورت تک واحدی واگذار خواهد شد و تهیه طرح ها بصورت ویلایی است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد از الحاق ۲۴ هکتار زمین به محدوده شهر گلدشت برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد .

    مرتضی فولادی اظهار کرد : برای تامین زمین متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر نجف آباد ، یک قطعه زمین ۲۳ هکتاری با کاربری آموزش عالی به کاربری مسکونی تغییر داده شد و در حال سیر مراحل و اقدامات لازم برای واگذاری زمین‌ است . برای طرح جوانی جمعیت شهر نجف آباد نیز ۱۰ هکتار زمین دیگر در مجاورت اراضی ۲۳ هکتاری پیش بینی شده و در مرحله الحاق به محدوده شهری است که با توجه به ۶۶۰ نفر متقاضی طرح جوانی جمعیت شهرستان ، پس از سیر مراحل قانونی به متقاضیان واگذار خواهد شد .   

    وی با اشاره به اینکه در شهر گلدشت ۲۴ هکتار زمین در شمال این شهر و در مجاورت منطقه ویلاشهر به محدوده شهری الحاق شده است ، افزود : این زمین برای طرح نهضت ملی مسکن شهر گلدشت در نظر گرفته شده که خوشبختانه تفاهم نامه آماده سازی و تهیه نقشه‌های فاز یک و ۲ با شهرداری گلدشت منعقد شده و پس از تصویب طرح و مشخص شدن قطعات ، اقدامات بعدی انجام می‌شود .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد خاطرنشان کرد : در شهر علویجه با توجه به وجود زمین مسکونی در محدوده شهر ، تهیه طرح تفکیکی ۱۴ هکتار از اراضی واقع در محدوده شهر انجام و تفاهم نامه آماده‌سازی اراضی با شهرداری علویجه منعقد شده ضمن اینکه بنیاد مسکن نیز ۲۳۰ قطعه زمینی که در شهر مشخص شده است را از طریق قرعه کشی به متقاضیان واگذار خواهد کرد.   

    وی گفت : با توجه به مصوبه شورای مسکن شهرستان نجف آباد و به دلیل وجود زمین ملی در مهردشت ، دهق و علویجه ، زمین برای ساخت واحدهای نهضت ملی بصورت تک واحدی واگذار خواهد شد و تهیه طرح ها بصورت ویلایی است .

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد اضافه کرد : در شهر دهق نیز یک قطعه زمین ۱۵ هکتاری برای نهضت ملی مسکن به محدوده شهر الحاق شده است و ۳۰ هکتار نیز تغییر کاربری شد که این اراضی در دست تهیه طرح از طریق اداره کل راه و شهرسازی است . در راستای اجرای ماده ۱۰ جهش تولید مسکن ، ۱ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی در مالکیت شرکت عمران فولادشهر به سارمان ملی زمین و مسکن تغییر نمایندگی داده شد و اکنون بعنوان ظرفیت ویژه این شهر برای طرح های بلندمدت از جمله خدماتی و مسکونی و ... قابل استفاده است . 




    مطالب مرتبط

    واگذاری زمین به خانواده‌هایی که مشمول این قانون شدند در سه مرحله در این استان انجام شد که استقبال مردم سیر افزایشی داشته است .

    |

    در این شهر ۳۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده که ۱۲ هزار واحد آن در قالب طرح‌های حمایتی دولت‌های پیشین بوده است ، البته تاکنون ۱۹ هزار واحد مسکونی را تأمین زمین کردیم و ۱۴ هزار واحد کلید خورده و با پیشرفت خوبی در حال ساخت است .

    |

    برنامه ابلاغی استان کرمان ۱۲۰ هزار و ۲۸۴ است که تا این لحظه ۲۲۰ هزار و ۱۰۱ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۵۵ هزار و ۵۶۸ نفر تایید نهایی شده‌اند و همچنین تعداد ۱۳ هزار و ۶۳۶ نفر به پروژه انتقال داده‌ شده‌اند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ در نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با روسای ادارات شهرستانی مسائل و مشکلات و چالش‌های پیش روی طرح نهضت ملی ...

    |

    شهرستان دشتستان اولین شهرستانی است که در دولت سیزدهم ۲۴۲ واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن را تکمیل و به متقاضیان تحویل نموده و پس از آن نیز پروژه‌های دیگری نیز با پیشرفت فیزیکی قابل قبولی در حال اجرا دارد .

    |

    نظرات کاربران