در حال بارگذاری ...
  • هم‌اندیشی وزارتخانه‌ها ، تعزیرات ، فراجا ، اتاق اصناف و مجلس برای ساماندهی بازار مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی از برگزاری نخستین نشست سراسری دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به منظور هم‌اندیشی نمایندگان این وزارتخانه در استان‌ها ، با مسئولین وزارت اقتصاد و صمت و سازمان تعزیرات و پلیس فراجا ، اتاق اصناف ایران و نمایندگان مجلس برای ساماندهی بازار مسکن خبر داد .

    سید جواد سادات فریزنی با اشاره به برگزاری نخستین نشست سراسری دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گفت : این کارگروه پیرو دستور ریاست محترم جمهور در هفتمین جلسه شورای عالی مسکن تشکیل شد و هدف آن ساماندهی بازار املاک و مستغلات است . این کارگروه با حضور نمایندگانی از وزارت راه و شهرسازی ، وزارتخانه های اقتصاد و صمت، پلیس فراجا، سازمان تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های امنیتی ذیل شوراهای مسکن استان‌ها پس از دستور رئیس جمهور شکل گرفت و تا این لحظه بیش از دو ماه از تشکیل آن می‌گذرد .

    سادات با بیان اینکه ۳ اقدام مهم در این کارگروها پیگیری می‌شود ، افزود : مهم‌ترین محور این کارگروه ، ساماندهی به وضعیت واحدهای صنفی مشاوران املاک و شناسایی اخلالگران بازار املاک و مستغلات است ، بر همین اساس تا کنون بیش از ۳ هزار واحد صنفی متخلف در سطح کشور پلمب شده اند و بازرسی‌ها در استان‌ها با قدرت ادامه دارد . در نخستین نشست این کارگروه معاونان و مدیران ستادی از سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف ایران نیز حضور یافتند و به بررسی چالش‌های نمایندگان استانی وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساماندهی واحدهای مشاور املاک پرداختند .

    وی ادامه داد : در این نشست مشکلات و چالش‌ها از سوی نمایندگان استان‌ها و نمایندگان وزارت راه و شهرسازی مطرح و مقرر شد با حمایت‌ ستادهای مرکزی این ساختار یعنی اتاق اصناف ایران و سازمان تعزیرات حکومتی ، گشت‌های مشترک ادامه یابد .

    سادات فریزنی محور دوم این کارگروه را تسهیل در شناسایی خانه‌های خالی و عرضه آن‌ها به بازار دانست و گفت : این امر یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در دوره جدید وزارت راه‌ و شهرسازی پیگیری می‌شود و برای اولین بار پس از تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی، هیات‌های رسیدگی مربوط به این موضوع ، بیش از ۵۰ جلسه برگزار کردند . در این نشست نیز با حضور ابوالفضل نوروزی مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ، راهکارهایی که نمایندگان استانی کارگروه می‌توانند برای تسریع در شناسایی خانه‌های خالی به‌کار گیرند ، مطرح شد و مصوباتی نیز برای تسهیل شناسایی خانه‌های خالی توسط کارگروه‌ها به دنبال داشت .

    رییس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد : محور سوم مورد پیگیری در کارگروه های استانی ، تسهیلات ودیعه مسکن بود که قرار شد با استان‌ها جلسات در این خصوص به طور مستمر برگزار شده و پرداخت وام ودیعه مسکن از طریق شبکه بانکهای فعال در سطح استانها به مستاجران با جدیت دنبال شود .

    به گفته سادات ، در انتهای جلسه دکتر اقبال شاکری رییس کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ضمن تقدیر از دستاوردهای این کارگروه ، به ارائه توضیحاتی از وضعیت طرح ۱۷ ماده‌ای تنظیم بازار زمین مسکن و اجاره بها در مجلس شورای اسلامی پرداخت . شاکری تاکید کرد همین کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات مسئول اجرای طرح تنظیم بازار زمین مسکن و اجاره بها به زودی در سطح استان‌ها خواهد بود .




    مطالب مرتبط

    اخذ پروانه تخصصی توسط بنگاه‌های مشاور املاک سراسر کشور موضوعی است که یک دهه نسبت به آن بی‌توجهی شده بود و در دولت سیزدهم ساز و کارهای آن‌ها فراهم شد و هم اکنون بنگاه‌های املاک ملزم به اخذ این پروانه بعد از گذراندن کلاس‌های آموزشی و اخذ نمره قبولی هستند . اشخاصی که می‌خواهند ...

    |

    بر اساس مصوبه‌ای در هفتمین جلسه شورای‌عالی مسکن ، وزارت کشور با همکاری وزارت راه و شهرسازی ، وزارت صنعت ، معدن ، تجارت و وزارت دادگستری و تعزیرات حکومت ، وزارت اطلاعات ، سازمان اطلاعات سپاه ، اتاق اصناف و فرماندهی نیروی انتظامی در تمامی استان‌ها با اولویت مراکز استان و ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر ستاد جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی از برگزاری پویش سراسری واگذاری زمین و آغاز عملیات اجرایی اتاق‌های مادر و کودک ...

    |

    با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

    |

    شهرستان آزادشهر ۱۸۷ بنگاه مشاور املاک وجود دارد که از این تعداد ۱۷۲ واحد صنفی دارای پروانه معتبر ، هشت مشاور املاک پروانه منقضی و تعداد هفت مشاور املاک فاقد پروانه می باشند .

    |

    نظرات کاربران