در حال بارگذاری ...
  • تلاش‌های دست‌اندرکاران ساخت مسکن باعث کاهش دغدغه‌های مردم می‌شود

    اینکه امروز نهضت ساخت مسکن در سراسر کشور فعال و فراگیر شده به پشتوانه به میدان آمدن همه بخش‌های مرتبط از جمله وزارت راه و شهرسازی و بانک‌ها است . بانک‌ها در زمینه رونق‌بخشی به ساخت مسکن نقش مهمی دارند و باید تسهیلات بخش مسکن‌سازی را جزو تکالیف خاص خود به حساب آورند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس جمهور تصریح کرد : تلاش‌های دست‌اندرکاران وزارت راه و شهرسازی و دیگر فعالان در عرصه ساخت مسکن باعث کاهش دغدغه‌های مردم می‌شود و آثار اقداماتی که در ۲ سال گذشته در این زمینه انجام شده در حال آشکار شدن است .

    سید ابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح همزمان ۱۰۱ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور ، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی و نیز گرامیداشت یاد شهدای دولت ، گفت : به طور طبیعی هفته دولت زمان ارائه گزارش اقدامات و عملکرد بخش‌های مختلف دولت به مردم است .

    رئیس جمهور با بیان اینکه مسکن از جمله نیازهای جدی مردم در سراسر کشور محسوب می‌شود و دولت مردمی نیز از همان آغاز فعالیت ، تأمین مسکن را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است ، افزود : مسکن یکی از بخش‌های پیشران اقتصاد و تولید است و جا دارد از تلاش‌های همه دست‌اندرکاران این بخش در وزارت راه و شهرسازی و بخش‌های همکار ، نظیر استانداری‌ها ، فرمانداری‌ها ، بانک‌ها ، بخش‌هایی از نیروهای مسلح و دیگر تلاشگران این عرصه قدردانی کنم .

    رئیسی با اشاره به اینکه رونق ساخت مسکن در کشور می‌تواند به شکل مستقیم و غیرمستقیم بخش‌های مختلف اقتصاد و تولید را به حرکت درآورده و ایجاد اشتغال کند ، اظهار کرد : نکته مهم‌تر این است که مسکن با توجه به سهم بالای آن در سبد هزینه‌های خانوار ، یکی از دغدغه‌های جدی خانواده‌هاست ، لذا باید به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرد . تلاش‌های دست‌اندرکاران وزارت راه و شهرسازی و دیگر فعالان در عرصه ساخت مسکن باعث کاهش دغدغه‌های مردم می‌شود و آثار اقداماتی که در ۲ سال گذشته در این زمینه انجام شده در حال آشکار شدن است .

    رئیسی با اشاره به افتتاح ۱۰۱ هزار واحد مسکونی طی مراسم امروز ، خاطرنشان کرد : امروز برای همه ما روز بسیار خوبی است و پس از شکر به درگاه خداوند و تشکر از دست‌اندرکاران اجرا و تکمیل این پروژه‌ها ، از همه می‌خواهم که با اتکال به خداوند نهضت ساخت مسکن را با قوت ادامه دهند تا همه افرادی که به دنبال تهیه مسکن هستند، صاحب خانه شوند .

    رئیس جمهور در ادامه گفت : اینکه امروز نهضت ساخت مسکن در سراسر کشور فعال و فراگیر شده به پشتوانه به میدان آمدن همه بخش‌های مرتبط از جمله وزارت راه و شهرسازی و بانک‌ها است . بانک‌ها در زمینه رونق‌بخشی به ساخت مسکن نقش مهمی دارند و باید تسهیلات بخش مسکن‌سازی را جزو تکالیف خاص خود به حساب آورند .

    در این مراسم که یازدهمین جلسه شورای عالی مسکن بود و به فاصله کمتر از یک ماه از جلسه قبلی این شورا برگزار می‌شد ، همزمان با هفته دولت ۱۰۱ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور به طور همزمان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت .

    این واحدهای مسکونی شامل طرح‌های خودمالک ، طرح‌های حمایتی واگذاری اراضی ، مسکن روستایی ، بافت‌های فرسوده و ساخت واحدهای ویلایی در برخی استان‌ها بود .




    مطالب مرتبط

    سازمان ملی زمین و مسکن ، شرکت بازآفرینی شهری ایران ، شرکت عمران شهرهای جدید و دیگر سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه در بخش مسکن ضمن ارایه برنامه‌های پیشنهادی خود، تمامی منابع مالی مورد نیاز ، زیرساخت‌ها و دیگر موارد را به طور شفاف پیش‌بینی کنند تا کار با سرعت پیش برود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در وزارت راه و شهرسازی برای نخستین بار رییس مرکز ارتباطات از میان بانوان دانش آموخته رشته ارتباطات منصوب و پیش از ادغام دو ...

    |

    در قرارگاه جهادی مسکن قرار بود موانع تولید مسکن را برطرف کنیم ، زمان صدور پروانه را کاهش دهیم و ظرفیت های تولید مسکن در تهران را فعال کنیم ، شهرداری تهران از ابتدا قصد تصدی گری در حوزه مسکن را نداشت و به دنبال تسهیل گری بود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، امین ترفع با حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی به عنوان سرپرست مرکز امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی منصوب شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رضا انجم‌شعاع با حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی شد . ...

    |

    نظرات کاربران