در حال بارگذاری ...
  • سال ۱۴۰۲ ، سالی مبارک برای بازآفرینی و نوسازی بافت های فرسوده

    سال گذشته در مناطق ۱ و ۳ ، ۲۰۰ پروانه ساختمانی صادر شده است در حالی که تعداد پروانه های صادره در منطقه ۱۵ ، ۲۰۰۰ عدد بوده است که نشان می دهد بافت های فرسوده در حال حرکت به سمت پایداری هستند و به دنبال آن ارتقاء کیفیت زندگی ، باز شدن معابر ، رفاه و کاهش فاصله طبقاتی شمال و جنوب شهر تهران که از جمله مسائل مورد نظر ما در بازآفرینی و نوسازی بافت های فرسوده است ، به لطف خدا در حال انجام است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با حضور رییس جمهور ، وزیر راه و شهرسازی ، وزیر کشور و سایر اعضا در جلسه شورای‌عالی مسکن ، بیش از ۱۰۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در هفته دولت بهره‌برداری شد .

    حمیدرضا صارمی ، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در حاشیه آئین بهره برداری از ۱۰۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی ، سال ۱۴۰۲ را سالی مبارک برای بازآفرینی و نوسازی بافت های فرسوده دانست و عنوان کرد : پس از چندین سال رکود در حوزه مسکن ، از سال گذشته توانستیم آمار ساخت و ساز در بافت های فرسوده را نسبت به سال ۱۴۰۰ از ۱۰ هزار واحد به حدود ۱۷ هزار واحد برسانیم . در سال جاری برای حدود ۸۴۰۰ واحد مسکونی پروانه صادر شده و پیش بینی ما این است که تا پایان سال این رقم به ۴۰ هزار برسد .

    صارمی گفت : سال گذشته در مناطق ۱ و ۳ ، ۲۰۰ پروانه ساختمانی صادر شده است در حالی که تعداد پروانه های صادره در منطقه ۱۵ ، ۲۰۰۰ عدد بوده است که نشان می دهد بافت های فرسوده در حال حرکت به سمت پایداری هستند و به دنبال آن ارتقاء کیفیت زندگی ، باز شدن معابر ، رفاه و کاهش فاصله طبقاتی شمال و جنوب شهر تهران که از جمله مسائل مورد نظر ما در بازآفرینی و نوسازی بافت های فرسوده است ، به لطف خدا در حال انجام است .

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان این که مساحت بافت های فرسوده شهر تهران بر اساس مصوبه ۱۰ سال پیش ۴۵۰۰ هکتار است که تاکنون ۲۲۰۰ هکتار آن نوسازی شده ، تصریح کرد : به دلیل رکود مسکن در دهه ۹۰ ، بخش دیگری از پهنه های شهر به بافت های فرسوده اضافه شدند و بر اساس مطالعات اولیه پیش بینی می شود حدود ۳ هزار هکتار به مساحت بافت های فرسوده تهران افزوده شود که البته با نگاه مثبتی در دولت و وزارت راه و شهرسازی حاکم است و عزم و اراده ای که شهرداری تهران دارد، ما می توانیم در افق سه سال آینده بخش زیادی از بافت های فرسوده و ناکارآمد شهر تهران را به سمت بازآفرینی ببریم .

    شایان ذکر است استاندار تهران در این مراسم از تلاش های شهرداری تهران تقدیر و تشکر به عمل آورد و اشاره کرد: بیشترین افتتاح واحد مسکونی کشور در شهر تهران انجام گرفته است .

    گفتنی است در این مراسم ، استانداران و مدیران کل راه و شهرسازی سراسر کشور به شکل ویدئوکنفرانسی حضور داشتند و استانداران استان‌های خراسان رضوی، یزد و قزوین به نمایندگی از سایر استان‌ها به تشریح عملکرد خود در بخش مسکن پرداختند .

     




    مطالب مرتبط

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    ایجاد اشتغال در بحث مسکن با هیچ بخشی قابل مقایسه نیست . برای قشر عظیمی از تحصیل کرده گرفته تا کارگر ساده ایجاد اشتغال می‌کند . مسکن حدود ۷۰ صنعت را راه می اندازد ؛ سیمان ، آهن و ... .

    |

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد : طی یک سال گذشته ۶۰۰ تن قیر از دولت دریافت شد که پس از تبدیل شدن به آسفالت ، در ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران پیرامون ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن توضیحاتی ارائه داد .

    |

    نظرات کاربران