در حال بارگذاری ...
  • افتتاح ۲ هزار و ۳۸۹ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان قم

    در استان قم ۵ هزار قطعه زمین روستایی که جزو طرح های مشترک وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است آماده سازی شد . هدف گذاری شده تا امسال نیز ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن به مردم و متقاضیان در سراسر کشور تحویل شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کابینه دولت سیزدهم ضمن اعلام افتتاح ۲ هزار و ۳۸۹ واحد نهضت ملی مسکن در قم از صدور مجوز احداث فرودگاه قم و همچنین برنامه تکمیل کنارگذر شهر قم به طول ۳۲ کیلومتر در دولت سیزدهم خبر داد .

    مهرداد بذرپاش به تشریح مهمترین اهداف سفر خود به استان قم پرداخت .

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در استان قم چندین پروژه در دستور کار بود ، بخشی از آن‌ها را شامل تحویل ۲ هزار و ۳۸۹ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن  عنوان کرد و گفت : روز گذشته بیش از یکصد هزار واحد با حضور رییس‌ جمهور در ۲۱ استان کشور افتتاح شد که استان قم جزو آنها نبود . بنابراین افتتاح‌های واحدهای مسکونی استان قم امروز (۶شهریور) در سفر به آن استان ، انجام شد .

    افتتاح ۲ هزار و ۳۸۹ واحد نهضت ملی مسکن در قم

    عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه از یک مجتمع ۵۴۱ واحدی بازدید کرده و روند ساخت و ساز را مطلوب ارزیابی می‌کند ، افزود : از میزان ۲ هزار و ۳۸۹ واحد مسکونی افتتاح شده ، یکهزار و ۴۰ واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب روستایی و شهری ساخته شده است .

    واگذاری ۵ هزار قطعه زمین به متقاضیان مسکن روستایی در قم

    بذرپاش توضیح داد : در استان قم ۵ هزار قطعه زمین روستایی که جزو طرح های مشترک وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است آماده سازی شد . هدف گذاری شده تا امسال نیز ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن به مردم و متقاضیان در سراسر کشور تحویل شود .

    وی ادامه داد : امروز ۵ هزار قطعه زمین در جوار حرم حضرت معصومه(س) در مدار این طرح قرار گرفت و در دو فاز دیگر به تعداد ۱۰ هزار قطعه زمین در استان قم ، واگذار خواهد شد .

    میزان تسهیلات مسکن روستایی افزایش می‌یابد

    بذرپاش از تشکیل شورای مسکن استان در کنار شورای اداری خبر داد و افزود : در شورای اداری در خصوص میزان وام بانک‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد و این مهم در دستور کار قرار دارد . تسهیلات مسکن روستایی و افزایش آن از جمله دستور کارهایی است که در شورای عالی مسکن نیز برای آن تاکید شده است . هم اکنون تسهیلات مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان است و همه تلاش خود را خواهیم کرد تا این رقم را در هماهنگی با بانک‌ها افزایش دهیم. در شورای پول و اعتبار و دولت مصوب می کنیم تا سهم وام روستایی افزایش یابد .

    زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن در قم تامین می‌شود

    وزیر راه و شهرسازی در خصوص تامین زمین برای اجرای پروژه‌های مسکن نیز عنوان کرد : از ابتدای سال ، ۵۶۰ هکتار زمین در مجاورت پردیسان قم به شهر قم الحاق شده که از فروردین ماه عملیات اجرایی آن آغاز شده است ، هم اینک ۱۰ هزار واحد در قم در حال احداث است که پیشرفت خوبی نیز داشته است . در تلاش هستیم تا هر فصلی بتوانیم اراضی و واحدهای مسکونی تکمیل شده را تحویل مردم بدهیم .




    مطالب مرتبط

    بخش مهمی از پیش‌نیازهای موجود در این حوزه را دانشگاه‌ها تامین کرده‌اند و بیش از هزار هکتار زمین از جامعه دانشگاهی تامین شده و بخشی نیز توسط دولت فراهم شده است . در حوزه مسکن دانشگاهی قرار بود ۶۰ هزار نفر از پرسنل و جامعه اساتید دانشگاه‌ها خانه دار شوند که این فاز اول مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی به اهمیت راه و مسکن روستایی پرداخت و گفت : امسال بیش از ۶۰۰ هزار قطعه زمین و ۴۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در ...

    |

    یکی از اتفاقات بزرگ این دولت در حوزه بافت فرسوده رقم خورد . بافت فرسوده مورد تاکید دولت‌ها بوده است. میانگین سالانه بافت‌های فرسوده در دولت یازدهم و دوازدهم سالی ۴۷ هزار پروانه بوده است و در ۳ ساله دولت سیزدهم میانگین سالانه صدور پروانه در بافت فرسوده بیش از ۹۰ هزار پروانه ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی دولت با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در حوزه مسکن که خود را متولی ساخت مسکن نمی دانست ، گفت : با سیاست‌های دولت ...

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    نظرات کاربران