در حال بارگذاری ...

تخصیص پروژه به ۳۱ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : ۳۱ هزار و ۲۵۷ متقاضی نهضت ملی مسکن در استان تخصیص پروژه شدند و اراضی این افراد مشخص شده است .

جلال تقی دخت اظهار داشت : سهمیه استان آذربایجان غربی برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی ۲۰۳ هزار و ۹۲۹ واحد است . تاکنون نیز بیش از ۲۱ هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی واریز وجه انجام شده و این افراد تعیین تکلیف شده‌اند و همچنین ۲ برابر سهمیه تعیین شده تامین زمین صورت گرفته است .

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به ساماندهی مشاوران املاک ، گفت : در راستای ساماندهی فعالیت مشاوران املاک در سطح استان بازرسی های مستمر از این صنف صورت گرفت که به دلیل تخلفات انجام گرفته تاکنون ۲۰۳ مشاور املاک متخلف پلمب شده است . هفت هزار و ۱۸۰ بنگاه مشاور املاک در سطح استان وجود دارد که تاکنون ۲ هزار و ۶۱۲ مورد بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک ثبت است .

وی ادامه داد : پس از بازرسی ضمن صدور اخطاریه و تشکیل پرونده برای بنگاه های فاقد مجوز ، اقدامات قانونی برای برخورد با متخلفان انجام گرفته است و تاکنون برای بنگاه‌های مشاور املاک متخلف بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال جریمه نوشته شده است .

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد : اخلالگران بازار مسکن به دلیل اخلال در بازار املاک و تفکیک و خرید و فروش اراضی ملی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و برای ۲ مشاور املاک به دلیل تخلفات انجام یافته ، با دستور دادستان مرکز استان قرار بازداشت موقت صادر شده است و ۱۲ مشاور املاک به دستگاه قضایی معرفی شدند . بازرسی و نظارت بر فعالیت تمام بنگاه‌های مشاور املاک با جدیت ادامه دارد تا روند عملکرد فعالیت این بخش ساماندهی شود .




مطالب مرتبط

هیچ گونه کم کاری و سهل انگاری از طرف مجری طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلمان پذیرفتنی نیست و این طرح‌ها باید طبق برنامه ریزی صورت گرفته اتمام و تحویل متقاضیان شوند .

|

در بخش کلنگ زنی واحدهای طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز به زودی عملیات اجرایی و ساخت ۳ هزار و ۱۰۸ واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود . این تعداد واحدهای آماده کلنگ زنی در ۳ شهر آذربایجان‌غربی قرار دارند و طی روزهای آینده عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود .

|

در مرحله نخست اراضی مورد نیاز برای اجرای ۴۷۵ واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان تخصیص یافته است . تامین مسکن و اجرای طرح نهضت ملی در اولویت بوده و این روند با جدیت دنبال می‌شود .

|

وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۶۵ هکتار در شهر گمیشان و بیش از هفت هکتار زمین در شهر سیمین شهر را برای احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تخصیص داده است .

|

اتمام و تحویل طرح‌های بخش مسکن و ساختمان باید طبق برنامه زمانبندی انجام گیرد و توجه به سرعت و کیفیت اجرای طرح‌ها امری لازم و ضروری است .

|

نظرات کاربران