در حال بارگذاری ...
  • اخذ ۲۰۵۷ سند تک برگی برای اراضی دولتی استان سیستان و بلوچستان

    اجرای کاداستر و سند دار شدن اراضی ، بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی را رفع می‌کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت : در راستای اجرای قانون حدنگار ۲ هزار و ۵۷ برگ سند مالکیت تک برگی در دو سال اخیر برای اراضی دولتی استان اخذ شد .

    عطاء اله اکبری اظهار کرد : اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند .

    وی افزود : بر این اساس و با توجه به تلاش‌های به عمل آمده ، طی دو سال اخیر اسناد دفترچه‌ای به تعداد ۲ هزار و ۵۷ فقره به اسناد تک برگ تبدیل و تثبیت مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن شد .

    مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت : اجرای کاداستر و سند دار شدن اراضی ، بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی را رفع می‌کند .

    اکبری افزایش ضریب حفاظتی ، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی ، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن ، به روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم را می‌توان بخشی از اهداف مهم اجرای این قانون عنوان کرد .




    مطالب مرتبط

    اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند ، در این راستا اخذ اسناد تک برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی در سطح شهرستان لنجان به اسناد تک برگ همسو با ...

    |

    هرکسی بخواهد اراضی دولتی را تصرف یا نسبت به دخل و تصرف و ساخت و ساز بدون دلیل مالکیت در اراضی ملی اقدام کند برابر قانون و مقررات با وی برخورد و در این زمینه با کسی مماشات نمی‌شود .

    |

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

    |

    نظرات کاربران