در حال بارگذاری ...

صدور رایگان پروانه ساختمان در محلات هدف بازآفرینی شهرهای گرگان و آق قلا

سایر شهرداری ها نیز نسبت به صدور رایگان پروانه و تسهیل ساخت و ساز در بافت فرسوده شهری اهتمام دارند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در جلسه شورای مسکن استان که در حاشیه یازدهمین جلسه شورایعالی مسکن برگزار شد، از صدور رایگان پروانه ساختمان در شهرهای گرگان و آق قلا خبر داد .

مهدی ملک اظهار کرد : در دو سال ابتدایی دولت سیزدهم مجموعاً سه هزار و ۴۰۰ پروانه نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری استان صادر شده است . این روند در سال ۱۴۰۲ نیز رشد صعودی داشته و تا کنون ۵۸۴ تسهیلات نوسازی به متقاضیان تخصیص داده شد .

ملک از صدور رایگان پروانه ساختمانی در دو شهر گرگان و آق قلا خبر داد و گفت : سایر شهرداری ها نیز نسبت به صدور رایگان پروانه و تسهیل ساخت و ساز در بافت فرسوده شهری اهتمام دارند .

استاندار گلستان نیز در جلسه شورای مسکن استان از رفع موانع موجود در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در جلسات تخصصی سخن گفت و افزود : جلسه فوق العاده شورای هماهنگی بانک‌های استان با محوریت مسکن برگزار می‌شود تا رفع موانع بانکی پیش روی  متقاضیان بررسی شود .

علی محمد زنگانه اظهار کرد : ساماندهی بازار مسکن از تاکیدات رئیس جمهور است که در گلستان با تشکیل تیم‌های نظارتی ، اقدامات خوبی در خصوص نظارت بر بازار مسکن انجام شده است .

وی با اشاره به کسب رتبه برتر و تقدیر از اعضای دبیر خانه کارگروه در سطح ملی ، همچنین تصریح کرد: تیم های نظارتی حوزه مسکن که متشکل از بسیج ، اصناف،پلیس اماکن و دستگاه های عضو شورای مسکن استان است تاکنون یک هزار و ۲۳۰ بازدید میدانی را انجام داده‌اند .

استاندار گلستان ادامه داد : همچنین طی این بازرسی ها برای ۱۳۶ واحد صنفی پرونده تشکیل شده که اقدامات این کارگروه برای تنظیم بازار املاک استان قابل تقدیر است .




مطالب مرتبط

تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

|

در ۲۱ شهرستان استان زمین موردنیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با توجه به متقاضیان موثر انجام شده است . در چهار شهر استان بیش از نیاز زمین تامین شده و در ۱۱ شهرستان با کمبود زمین برای جرای طرح نهضت مسکن مواجه هستیم .

|

بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران ، استان گلستان طی سه سال تعهد صدور هشت هزار و ۷۰۵ پروانه نوسازی را در محلات هدف بازآفرینی دارد . در حال حاضر شش هزار و ۳۳۲ پروانه برای واحدهای مسکونی در این محلات صادر شده و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده مردمی ...

|

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز توجه زیادی به تخصیص سرانه‌های عمومی شده و بخش قابل توجهی از اراضی به این امر اختصاص یافت .

|

بسیاری از اراضی حاشیه شهرها مشکلاتی از لحاظ طرح‌گذاری شهری ، فیزیکی و توپوگرافی دارند یا کاربری کشاورزی دارند که باعث محدودیت‌هایی در اجرا و پیشبرد طرح شده است . در شهرهای ماهشهر ، دزفول ، آبادان و خرمشهر زمین‌ها احصا شده و عملیات آماده‌سازی زمین‌ها هم پیشرفت خوبی داشته ...

|

نظرات کاربران