در حال بارگذاری ...
  • دعوت از بانک‌ها برای پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن

    اکنون که وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن با تمام توان در حال تامین به موقع زمین برای انجام طرح هستند ، بانک‌ها نیز باید با فوریت به تعهدات خود عمل کنند . در صورتی که منابع مالی در زمان مناسب تامین شود ، پروژه‌های با درصد پیشرفت بالاتر سریع‌تر تجهیز شده و به بهره‌برداری می‌رسد که در نتیجه از محل آزادسازی منابع برای تکمیل دیگر پروژه‌ها هزینه خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن در شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان ، با اشاره به ظرفیت‌های ویژه استان و تلاش استانداری برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها ، از مدیران عامل بانک‌های حاضر در نشست خواست تا در تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن با جدیت بیشتر استاندار را همراهی کنند .

    جلسه شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان همزمان با هفته دولت با حضور استاندار ، عضو هیات مدیره بانک مسکن ، مدیرکل راه و شهرسازی و مقامات استانی و مدیرشعب بانک مسکن برگزار شد .

    مدیرعامل بانک با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و شعار دولت سیزدهم برای تامین نیاز مردم ، بانک‌های دیگر را به عمل به تعهدات قانونی ، حرفه‌ای و مسوولیت اجتماعی خود در استان برای پیشبرد این طرح عظیم دعوت کرد .

    وی با تاکید بر دستور صریح رییس جمهور در آخرین جلسه شورای عالی مسکن و هیات وزیران ، مبنی بر پیگیری فوری نهضت ملی مسکن و برخورد با بانک‌های متخلف، خواستار پای کار آمدن بانک‌های دیگر برای تامین منابع مالی طرح نهضت ملی و آبادانی سیستان و بلوچستان شد .

    حسینی گفت : اکنون که وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن با تمام توان در حال تامین به موقع زمین برای انجام طرح هستند ، بانک‌ها نیز باید با فوریت به تعهدات خود عمل کنند . در صورتی که منابع مالی در زمان مناسب تامین شود ، پروژه‌های با درصد پیشرفت بالاتر سریع‌تر تجهیز شده و به بهره‌برداری می‌رسد که در نتیجه از محل آزادسازی منابع برای تکمیل دیگر پروژه‌ها هزینه خواهد شد .

    مدیرعامل بانک مسکن گفت : برای رونق مسکن استان و رفع نیازهای مردم تمام‌قد در کنار استاندار سیستان و بلوچستان هستیم .

    محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز با تقدیر از بانک مسکن برای تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن و تاکید بر لزوم ایجاد خط اعتباری برای بانک مسکن گفت : با توجه به ظرفیت‌ها ، گردش مالی در استان کم نیست و بانک‌ها باید در این طرح مشارکت کنند .

    استاندار با اشاره به مشاغل مرتبط در بخش مسکن و کاهش تورم ناشی از رونق این بخش، خواستار حضور جدی همه بانک‌ها و نهادهای مرتبط در این مهم شد .




    مطالب مرتبط

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک ، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم .

    |

    خوشبختانه بانک مسکن در استان خوزستان همکاری و تعامل بسیار خوبی را در بحث اجرای طرح های ساخت مسکن و ارائه تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن در استان دارند . در این جلسه همچنین موارد مربوط به رفع مشکل برخی پروژه های مسکن مهر در برخی از شهرستانها مطرح و برای رفع مشکلات تصمیم گیری شد .

    |

    با تلاش‌های شبانه روزی مجموعه دست اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها از فونداسیون تا نازک کاری در دست اقدام بوده و متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح ۵۰ درصد است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن گفت : قرارداد تامین مالی ساخت ۳۳۱ هزار و ۶۶۹ واحد مسکونی طرح نهضت ملی امضا شد .

    |

    نظرات کاربران