در حال بارگذاری ...
  • اختصاص ۶۰ هکتار زمین در شهر جدید امیرکبیر به طرح جوانی جمعیت

    در راستای قانون جوانی جمعیت طرح آماده سازی محله پنج شهر امیرکبیر مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت . خدمات مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی ویژه جوانی جمعیت در شهر امیرکبیر طراحی شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت : ۶۰ هکتار از زمین‌های شهر جدید امیرکبیر اراک در راستای قانون جوانی جمعیت به متقاضیان اختصاص یافت .

    علیرضا عزیزی گفت : ۶۰ هکتار از زمین‌های شهر جدید امیرکبیر اراک در راستای قانون جوانی جمعیت به متقاضیان اختصاص یافت که پدر این ۶۰ هکتار زمین ۹۴۰ قطعه مسکونی شامل ۳۰۰ قطعه ۲۰۰ متری و ۶۴۰ قطعه بیش از ۲۰۰ متر پیش بینی شده است .

    وی بیان کرد : در راستای قانون جوانی جمعیت طرح آماده سازی محله پنج شهر امیرکبیر مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت . خدمات مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی ویژه جوانی جمعیت در شهر امیرکبیر طراحی شده است .

    قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ لازم الاجرا شد که مهم‌ترین وظیفه وزارت راه و شهرسازی در این طرح ، تخصیص زمین رایگان به خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر است .

    بر اساس این قانون ، خانواری که دارای سه فرزند است و تاریخ تولد فرزند سوم آنان از آبان‌ ماه ۱۴۰۰ به بعد است می‌توانند ۲۰۰ متر زمین رایگان دریافت کنند .




    مطالب مرتبط

    از مجموع چهار هزار و ۱۴۴ متقاضی در شهر بیرجند ۲ هزار و ۸۰ متقاضی معادل هزار و ۴۰ قطعه زمین به متقاضیان دارای فرزند سوم و بیشتر و ۲ هزار و ۶۴ متقاضی معادل هزار و ۳۲ قطعه به متقاضیان دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال واگذار می‌شود .

    |

    بر این اساس پیگیری‌های لازم انجام شد و حدود ۲۵ هزار متر مربع از اراضی دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن ، واقع در شهر بهاران ، جهت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (متقاضیانی که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده باشند) و خانوارهای دارای چهار ...

    |

    شهر جدید امیرکبیر آماده شروع جهشی برای ساخت ویلایی است و لازم است وزیر کشور مساعدت داشته باشند تا توسط دستگاه‌های خدمات رسان و شبکه‌های زیرساخت تامین آب پایدار این شهر شکل گیرد .

    |

    متقاضیان در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه و برای ثبت نام اقدام کنند .

    |

    برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

    |

    نظرات کاربران