در حال بارگذاری ...
  • ضوابط انتشار آگهی در سکوهای برخط انتشار آگهی املاک ابلاغ و به زودی اجرا می‌شود

    در هشت ماه اخیر جلساتی با سکوهای منتشر کننده آگهی‌های مسکن برگزار کردیم تا درخصوص عدم درج آگهی‌های نادرست ، مبهم و یا خلاف قانون تصمیم گیری شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی از ارائه درخواست این وزارتخانه جهت اتصال بخش مسکن سکوهای اینترنتی نظیر شیپور و دیوار به سامانه املاک و اسکان خبر داد و گفت : احراز موجودیت ملک مورد آگهی شده پیشنهادی بود که حدود هشت ماه گذشته توسط نمایندگان سکوهای انتشار آگهی حوزه مسکن و کارشناسان این حوزه صورت گرفت .

    سید جواد سادات فریزنی درباره انتشار آگهی‌های فروش و اجاره مسکن در سکوهای اینترنتی نظیر شیپور و دیوار توضیح داد : برخی از آگهی‌های منتشر شده در حوزه مسکن وجود خارجی ندارند ، برخی دیگر نیز مربوط به مساکن حمایتی و طرح‌های دولتی هستند که فروش و واگذاری آنها غیرقانونی است و برخی نیز مربوط به پیش فروش مسکن هستند که در صورت انتشار نیاز به استعلام مجوز راه و شهرسازی است .

    وی افزود : اکثر این آگهی ها توسط واسطه ها منتشر می شوند که موجب سرگردانی مردم علی الخصوص در فصل اجاره می‌شود . قیمت سازی بر اساس آگهی های غیر واقعی و دامن زدن به التهاب بازار از دیگر مواردی است که اثر افزایشی آن بر بازار ملموس است .

    سادات فریزنی خاطر نشان کرد : در هشت ماه اخیر جلساتی با سکوهای منتشر کننده آگهی‌های مسکن برگزار کردیم تا درخصوص عدم درج آگهی‌های نادرست ، مبهم و یا خلاف قانون تصمیم گیری شود .

    از مشکلات مربوط به آگهی‌ها مشخص نبودن موجودیت یا ملک آگهی شده ، درج و آنتشار آگهی مسکن طرح های حمایتی دولت که خلاف قانون است و یا آگهی‌های مربوط به پیش‌فروش مسکن که باید مجوزهای از وزارت راه و شهرسازی داشته باشند .

    مشاور وزیر راه و شهرسازی افزود : در همین جلسات سکوها پیشنهاد دادند که دسترسی آن‌ها جهت استعلام موجودیت ملک و مالک ملک برقرار شود .

    سادات فریزنی بیان کرد : این جلسات در هشت ماه اخیر برگزار شد و در ششمین جلسه شورای عالی مسکن موضوع الزام به ساماندهی آگهی‌های حوزه مسکن از سوی رئیس جمهور مطرح شد و بر اساس دستور رئیس جمهور، بررسی و تصمیم‌گیری در این خصوص به شکل مشترک توسط وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی باید انجام شود .

     




    مطالب مرتبط

    با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

    |

    با توجه به مصوبه شورای‌عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کدپستی انجام شود .

    |

    میزان خانه‌های خالی که در کشور وجود دارد ، قابل توجه است و شناسایی آن اهمیت زیادی دارد . برای مثال ، در مازندران بعضاً تعداد خانه‌های خالی با تعداد خانه‌هایی که ساکن دارد ، برابری می‌کند و در طول سال می‌بینید که بسیاری از این خانه‌ها خالی مانده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر ستاد جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی از برگزاری پویش سراسری واگذاری زمین و آغاز عملیات اجرایی اتاق‌های مادر و کودک ...

    |

    سامانه املاک و اسکان ظرفیت بسیار خوبی برای برنامه ریزی و سیاست‌گذاری‌های آینده کشور با توجه به اطلاعات ثبت شده هر خانوار دارد که از سوداگری مسکن جلوگیری و خدمات رسانی را تسهیل می‌کند .

    |

    نظرات کاربران