در حال بارگذاری ...

ساخت مسکن در استان اردبیل ۲.۵ برابر طرح مسکن مهر شد

۲۹ هزار و ۵۰۰ واحد در حال حاضر در حال اجرا است که این رقم ۲.۵ برابر ظرفیت مسکن مهر در دولت های گذشته بوده و عملیات اجرایی شروع آنها را شاهد هستیم که این حجم بسیار سنگین وظیفه ما را دو چندان می‌کند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : ۲.۵ برابر طرح مسکن مهر در ۲ سال اخیر پروژه نهضت ملی مسکن در اردبیل شروع شده است .

محبوب حیدری اظهار کرد : یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم در دولت سیزدهم ساخت مسکن با وسعت بیشتر بود که از همان روزهای نخست دولت ، ثبت‌نام از متقاضیان آغاز شد تا در قالب نهضت ملی مسکن پروژه‌ها به سرعت اجرایی و عملیاتی شوند . ۱۱۸ هزار نفر در مراحل مختلف در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۵۵ هزار نفر حائز شرایط تشخیص داده شده و در نهایت ۴۴ هزار نفر به تأیید نهایی رسیدند .

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود : در این مدت ۳۹ هزار متقاضی افتتاح حساب و واریز وجه کرده و ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر نیز قسط اول طرح نهضت ملی مسکن را واریز کردند .

حیدری مطلوبیت اجرای طرح را نسبت به طرح‌های قبلی به ویژه مسکن مهر یادآور شد و افزود : متقاضیان انتظار دارند تا دولت در قالب این طرح حمایتی زمین و تسهیلات مناسب را پرداخت کند تا بخشی از هزینه‌ها در ساخت و تحویل واحدها تعدیل شود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد : ۲۹ هزار و ۵۰۰ واحد در حال حاضر در حال اجرا است که این رقم ۲.۵ برابر ظرفیت مسکن مهر در دولت های گذشته بوده و عملیات اجرایی شروع آنها را شاهد هستیم که این حجم بسیار سنگین وظیفه ما را دو چندان می‌کند .

حیدری از تأمین زمین برای احداث تمامی واحدها خبر داد و اضافه کرد : با تاکید استاندار اردبیل بهترین نقطه شهر برای احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی انتخاب شد تا برای متقاضیان ارزش افزوده بیشتری را به همراه داشته باشد . علاوه بر اردبیل ، در سایر شهرهای استان نیز با تأمین زمین ساخت مسکن نهضت ملی شروع شده و تلاش بر این است تا شهرک احداثی بر اساس اصول مهندسی و طراحی شهرسازی آماده بهره‌برداری شود .

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد : استان اردبیل در بحث تأمین زمین و احداث پروژه در سطح ملی رتبه و جایگاه اول را به دست آورده و ما قدردان تلاش همکارانمان در اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن هستیم که بر اساس توافق انجام شده با مردم بیش از ۸۰۰ هکتار زمین برای این طرح آماده شده است .

وی تصریح کرد : سه هزار و ۵۰۰ واحد از این احداثی‌ها در شهرک شهید سلیمانی اردبیل وارد مرحله فونداسیون شده و ما تلاش می‌کنیم تا پایان دولت سیزدهم بخش عظیمی از این واحدها را تکمیل و آماده افتتاح کنیم . در روزهای گذشته به تناسب افتتاح ۱۰۰ هزار واحد مسکن ملی در کشور ، در استان اردبیل نیز یک‌هزار و ۸۰۰ واحد افتتاح ، سپس این واحدها در اختیار متقاضیان قرار گرفته و یا در حال تحویل می باشد .

وی کیفیت ساخت واحدها را مناسب و مطلوب ارزیابی کرد و افزود : کیفیت ساخت مسکن طرح ملی حتی بالاتر از ساخت و سازهای بخش خصوصی و مسکن مهر است و قطعا مردم در زمان تحویل این واحدها به کیفیت و مطلوبیت آن اذعان خواهند کرد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

|

یکی از موضوعات ، مسکن بود که کشور دچار مشکل جدی در آن بوده است ، زیرا مدت زیادی به آن بی‌توجهی شد و این ، بار سنگین هزینه‌ و دغدغه‌ برای خانواده‌ها ایجاد کرد . قانون برای ساخت مسکن وجود داشت ، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران ، مقیّد بودن به اجرای قانون بود .

|

تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست ریاست جمهوری گفت : تا پایان ۴ سالی که قرار بود این دولت ادامه به رقم ۴ میلیون واحد مسکونی نزدیک می‌شویم که امید است ...

|

پیشرفت چشمگیر پروژه‌های نهضت ملی مسکن در گیلان منجر به امیدآفرینی در مردم شده و در فهوای این امید آفرینی ، اعتمادسازی صورت گرفته است .

|

نظرات کاربران