در حال بارگذاری ...
  • حلقه‌های میانی در محلات فرسوده توسط شهرداری‌ها تشکیل می‌شود

    منظور از حلقه‌های میانی ، گروه‌های مستعد در محله هستند که حاضرند به منظور ارتقا کیفیت ساکنان محلات هدف به صورت داوطلبانه نقش واسط بین مردم و دولت را ایفا کنند . این حلقه ها بر اساس دستور العمل تهیه شده توسط شهرداری ها در محلات هدف بازآفرینی شهری راه‌اندازی خواهند شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نشست «ارایه گزارش و پاسخ به سوالات با موضوع سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و تشریح ساختار راه‌اندازی حلقه‌های میانی و اقدامات انجام شده بویژه در استان خراسان جنوبی» برگزار شد .

    این نشست با حضور تعدادی از مدیران ، کارشناسان شرکت بازآفرینی شهری ایران و کارشناسان و مدیران استانداری‌ها ، راه شهرسازی و شهرداری‌های شهرهای زیرمجموعه دبیرخانه جمع‌آوری و ترویج تجربیات برتر بازآفرینی شهری منطقه ۵ کشور ‌(خراسان رضوی - جنوبی - شمالی - سیستان و بلوچستان - کرمان و یزد) به صورت مجازی برگزار شد .

    در این نشست سعید اسدی مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار کرد : دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی بر اساس شرح وظایف سازمانی ، این نشست را به منظور تسریع در روند نوسازی پروژه‌های بازآفرینی شهری و تشکیل حلقه‌های میانی در سطح محلات فرسوده شهرهای دبیرخانه جمع‌آوری و ترویج تجربیات برتر بازآفرینی شهری منطقه۵ کشور برگزار کرده است .

    او یکی از ارکان مهم نوسازی بافت‌های فرسوده را حلقه‌های میانی و واسط دانست و در ادامه گفت : منظور از حلقه‌های میانی ، گروه‌های مستعد در محله هستند که حاضرند به منظور ارتقا کیفیت ساکنان محلات هدف به صورت داوطلبانه نقش واسط بین مردم و دولت را ایفا کنند . این حلقه ها بر اساس دستور العمل تهیه شده  توسط شهرداری ها در محلات هدف بازآفرینی شهری راه‌اندازی خواهند شد .

    مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران‌ ، افزود : در تلاش هستیم تا نوسازی بافت‌های فرسوده با آموزش‌های لازم در رابطه با ارایه بسته‌های تشویقی نوسازی ، از طریق این حلقه‌ها شتاب بیشتری به خود بگیرد .

    اسدی گفت : با توجه به ظرفیت‌هایی که در مصوبه ۱۹ بندی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری و ابلاغی وزیر راه و شهرسازی وجود دارد، شهرداران می توانند بسته‌های تشویقی متناسب با محلات و مناطق فرسوده خود را تدوین و در کمیسیون ماده ۵ استان به تصویب برسانند .

    در این نشست همچنین مهدی برزویی رئیس دبیرخانه جمع‌آوری و ترویج تجربیات برتر بازآفرینی شهری منطقه ۵ کشور ، گفت : سیاست‌های نوسازی مسکن در بافت فرسوده و تشکیل حلقه‌های میانی به شهرداری‌ها اعلام شده است و شهرها موظف به انجام تکالیف خود در این موضوعات شده‌اند ، بنابراین لازم است اقدامات خود را در اجرای این سیاست‌ها اعلام و مشکلات احتمالی را مطرح کنند .

    گفتنی است از جمله تصمیمات اتخاذ شده در این نشست تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز در استان و کمک به ایجاد حلقه‌های میانی بود و همچنین مقرر شد ارتباطات شهرها با شهرهای موفق در اجرای سیاست‌ها در قالب تورهای بازآفرینی انجام گیرد .

    در ادامه شهرداران دبیرخانه جمع‌آوری و ترویج تجربیات برتر بازآفرینی شهری منطقه ۵ کشور، زهرا اسکندری مشاور شرکت و برخی از کارشناسان شرکت بازآفرینی شهری ایران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند .




    مطالب مرتبط

    هم‌اکنون بسته‌های تشویقی در ۴۴۴ شهر اجرایی شده است که از این تعداد شهر ۱۹۴ شهر بسته بومی را تصویب و اجرایی کرده‌اند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    در دولت سیزدهم عملیات نوسازی بیش از ۲۸۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شد که نسبت به تمامی دولت‌های گذشته میزان رکورد نوسازی را به خود اختصاص داده است .

    |

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    شهرهایی که مصوبه ۱۹ بندی بسته تشویقی را اجرا نکرده‌اند با توجه به فرصت پیش آمده و همکاری معاونت شهرسازی و معماری نسبت به جهت اجرایی کردن مصوبه و در نهایت بومی سازی مصوبه تشویقی کالبدی اقدام کنند .

    |

    نظرات کاربران