در حال بارگذاری ...
  • آغاز نقشه برداری برای ثبت ۳۵۲ هکتار از اراضی شهرستان کاشان در سامانه شمیم

    طرح شمیم (شبکه ملی یکپارچه مالکیت) در راستای پیاده‌سازی قانون حدنگار و یکپارچه‌سازی نقشه‌های کلی انجام و سبب می‌شود تا تمامی ارگان‌ها ، ادارات و حتی نقشه شمیمان نظام مهندسی نیز با استفاده از امکانات شمیم و با ایجاد ارتباط و مجوزهای قانونی اقدام به برداشت آنی قطعات کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان از شروع عملیات نقشه‌برداری ۳۵۲.۶ هکتار اراضی ملی شهرهای کاشان و نیاسر جهت تثبیت در سامانه شمیم خبر داد .

    مجتبی آراسته اظهار کرد : مطابق با سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و اقدامات بعمل آمده در این اداره ، عملیات نقشه برداری اراضی شهرهای کاشان و نیاسر در مجموع به میزان ۳۵۲.۶ هکتار آغاز شد . در بخش ۶ نیاسر این اراضی شامل پلاک ۶۸، ۶۹، ۷۰ و ۷۱ فرعی از ۲۸۵ اصلی به ترتیب به مساحت‌های ۱.۴ هکتار ، ۹.۶ هکتار ، ۱۰۴ هکتار و ۰.۶ هکتار بوده است .

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان ادامه داد : در بخش ۲ کاشان نیز پلاک ۱۵۵۱ فرعی از ۳۳ اصلی به مساحت ۱۶۰ هکتار و پلاک ۶ فرعی از ۶۷ اصلی به مساحت ۷۷ هکتار عملیات نقشه‌برداری شمیم برای آن‌ها شروع شده است .

    وی بیان کرد : طرح شمیم (شبکه ملی یکپارچه مالکیت) در راستای پیاده‌سازی قانون حدنگار و یکپارچه‌سازی نقشه‌های کلی انجام و سبب می‌شود تا تمامی ارگان‌ها ، ادارات و حتی نقشه شمیمان نظام مهندسی نیز با استفاده از امکانات شمیم و با ایجاد ارتباط و مجوزهای قانونی اقدام به برداشت آنی قطعات کنند .

    آراسته گفت : این اقدام گام بزرگی در راستای تهیه نقشه‌های ارتفاعی مسطحاتی با سرعت بالا بوده که دقت سندهای صادره را بالا می‌برد . در راستای جلوگیری از هر گونه تعارض به اراضی ملی و دولتی سند تک برگی زمینی به مساحت ۴ هزار و ۷۳۱ متر مربع در بخش هفت قمصر اخذ شد .

     




    مطالب مرتبط

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان ، از رفع تصرف یک فقره زمین به مساحت ۲۵ متر مربع در ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت : در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان ویژه بررسی موارد شهرستان کاشان ، طرح تفکیکی ...

    |

    در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال مقتدرانه با حمایت خاص قضایی و پشتیبانی انتظامی با هرگونه پدیده زمین خواری و تصرف اراضی ملی برخورد جدی به عمل آمده و از شهروندان خواست با مشاهده هر گونه زمین خواری و تصرف اراضی از طریق شماره مستقیم ۱۶۵۶ با این یگان همکاری لازم داشته ...

    |

    نظرات کاربران