در حال بارگذاری ...

تحویل ۵ هزار واحد شهری نهضت ملی مسکن در استان خراسان جنوبی تا پایان امسال

با تلاشی که مدیران استان و سازندگان دارند تا پایان امسال ۵ هزار واحد در سطح استان به مردم تحویل خواهد شد که این تعداد واحد به غیر از واحدهای مسکونی روستایی و به غیر از اراضی است که در اختیار مردم برای ساخت و ساز قرار می‌گیرد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از سایت نهضت ملی مسکن در بیرجند از تحویل ۸۰۰ واحد مسکونی در دهه فجر امسال در این سایت خبر داد و گفت : ۵ هزار واحد شهری نهضت ملی مسکن تا پایان امسال در خراسان جنوبی تحویل متقاضیان می‌شود .

مهرداد بذرپاش در سفری که با رییس‌جمهور و هیات دولت به استان خراسان جنوبی و شهر بیرجند داشت در خصوص تولید مسکن در این استان و برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی گفت : در ابتدای آغاز به کار پروژه تولید مسکن در بیرجند ، پروژه روی خاک بود و امروز که ۸ ماه از آن تاریخ می‌گذرد پروژه پیشرفت مناسبی داشته و در برنامه است تا در دهه فجر امسال ۸۰۰ واحد مسکونی در بیرجند تحویل مردم شود .

وزیر راه و شهرسازی افزود : با تلاشی که مدیران استان و سازندگان دارند تا پایان امسال ۵ هزار واحد در سطح استان به مردم تحویل خواهد شد که این تعداد واحد به غیر از واحدهای مسکونی روستایی و به غیر از اراضی است که در اختیار مردم برای ساخت و ساز قرار می‌گیرد .

تخصیص منابع مالی برای تکمیل خدمات زیربنایی

عضو کابینه دولت سیزدهم در خصوص تامین خدمات زیربنایی و تجهیز آب ، برق و سایر ملزومات کار برای پروژه های مسکن استان ، توضیح داد : منابع مناسبی برای تکمیل خدمات زیربنایی به پروژه‌ها تزریق شد که در بازدید امروز از سایت‌های نهضت ملی در استان خراسان جنوبی و بیرجند روند کار مناسب است و مشکلات برق ، گاز و آب در این سایت حل شده است .

ساخت واحدهای مسکونی حیاط دار در بیرجند

بذر پاش با تاکید بر اینکه واحدهای نهضت ملی مسکن در بیرجند و در سطح استان عموما به شکل حیاط دار احداث خواهد شد ، افزود : مشاعات مناسب یک خانه حیاط دار و تامین پارکینگ موردنیاز در اجرای نهضت ملی مسکن بیرجند به خوبی دیده شده است و کار به شکل کارشناسی در حال انجام است .

آسفالت و بهسازی معابر هم زمان با ساخت مسکن انجام می‌شود

وی گفت : هم زمان از مدیر استانی خواستیم تا آسفالت معابر و سایر زیرساخت‌های لازم را در سطح استان و انجام پروژه‌ها مدنظر قرار دهد و انجام آنها را به شکل موازی در کنار ساخت مسکن به انجام برساند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از موافقت با الحاق ۳۶ هکتار به محدوده شهرهای اسفراین ، شیروان و زیارت در راستای نهضت ملی ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

|

هم اکنون عملیات آماده‌سازی اراضی ۳۵ هکتاری نهضت ملی مسکن شهمیرزاد توسط شهرداری شهمیرزاد در حال اجراست و دستگاه‌های خدمات رسان آب و برق با انجام عملیات انتقال خطوط ، خدمات زیربنایی لازم را فراهم می‌کنند .

|

در گلستان تا کنون برای شهرهای گرگان ، گنبد کاووس ، گمیشان ، علی آباد کتول ، بندر ترکمن ، نوکنده ، سیمین شهر ، آق قلا ، خان ببین ، نگین شهر ، گالیکش ، قرق ، کلاله و مراوه تپه طرح متناسب با تخصیص سرانه آموزشی موردنیاز تهیه شد .

|

از مهم‌ترین موارد مطرح شده می‌توان به بررسی طرح تفکیکی سایت ۴۶ هکتاری نهضت ملی مسکن در شهر ملک آباد ، تغییر کاربری ، افزایش طبقات ، جانمایی کاربری آموزشی مقیاس محله ، بررسی طرح تفکیکی سایت اداری و بررسی طرح اصلاحی شبکه معابر و... اشاره کرد .

|

نظرات کاربران