در حال بارگذاری ...
  • ساخت ۲۶ هزار واحد مسکونی برای اساتید و کارکنان دانشگاه‌های دولتی در ۶ استان

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از ساخت ۲۶ هزار واحد مسکونی برای اساتید و کارکنان دانشگاه‌های دولتی در ۶ استان خبر داد .

    ارسلان مالکی با اعلام اختصاص ۳۷۸ هکتار از اراضی وزارت علوم برای ساخت مسکن در کشور ، ظرفیت ساخت این میزان از اراضی مازاد دانشگاه‌ها را بیش از ۲۶ هزار  واحد عنوان کرد . این میزان اراضی تنها در استان‌های فارس ، اصفهان ، خراسان شمالی ، لرستان ، البرز و آذربایجان غربی برای اختصاص به طرح نهضت ملی مسکن معرفی شده و در نشست‌های آتی دانشگاه‌های سایر استان‌ها نیز اراضی مازاد خود را برای ساخت مسکن معرفی خواهند کرد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری نشست مشترک با معاون وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت : این اراضی بر مبنای تفاهم‌نامه منعقد شده میان وزرای راه و شهرسازی و علوم ، تحقیقات و فناوری برای تامین مسکن اساتید و کارکنان دانشگاه ها در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار خواهد گرفت .

    گفتنی است این تفاهمنامه میان دو وزارتخانه در جهت استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور برای ساخت مسکن منعقد شده است .




    مطالب مرتبط

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه املاک ، امور حقوقی ، واگذاری زمین ، فنی و مهندسی و همچنین بانک زمین از اهداف این همایش است . هم‌فکری و هم افزایی و تبادل اطلاعات و تجربیات در بین استان‌ها از مهم‌ترین عوامل برگزاری همایش منطقه‌ای در اردبیل است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن بر پایش و انتقال تجربیات مثبت استان‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد ...

    |

    تمامی اراضی که به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است با کارهای کارشناسی و همچنین مطالعات فرونشستی که در همکاری با مرکز تحقیقات انجام می‌شود به نتیجه رسیده است و در این کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری نیز نهایت دقت و مراقبت را داشته است .

    |

    نظرات کاربران