در حال بارگذاری ...
  • تخصیص ۷۶۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان مازندران

    زمین هایی که برای ساخت مسکن در شهرستان ها تعیین شد و دارای مشکل هستند شخص فرمانداران باید پاسخگو باشند و برای رفع مشکل نیز باید راهکار ارائه دهند . با هدف دستیابی به اهداف مورد نظر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، تمام دستگاه های اجرایی استان موظف به همکاری با متولیان امر هستند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت : تاکنون ۷۶۰ هکتار زمین برای ساخت نهضت ملی مسکن در استان تخصیص یافته است .

    در راستای پیگیری تحقق برنامه تأمین مسکن استان مطابق قانون جهش تولید مسکن ، بیست و هشتمین جلسه شورای تأمین مسکن استان با حضور حسینی‌پور استاندار مازندران ، توکلی سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران ، دیوسالار مدیرکل راه و شهرسازی مازندران ، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی ، حضور برخط فرمانداران در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در این جلسه بر لزوم استفاده از ظرفیت انبوه سازان تاکید کرد و گفت : باید با ارائه مشوق های لازم به انبوه سازان ، علاوه بر بازسازی بافت های فرسوده ، نسبت به احداث مسکن نهضت ملی در این مناطق نیز اقدام کرد .

    علی دیوسالار از آمادگی بانک های عامل استان برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن خبر داد و گفت : بانک ها در این زمینه پای کار باشند . همسو با اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، نسبت به برنامه از پیش تعیین شده عقب‌ماندگی‌ها باید جبران شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی مازندران میزان سهمیه در نظر گرفته شده با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مازندران را ۱۵۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی عنوان کرد .

    دیوسالار با بیان اینکه ساخت این تعداد واحدهای مسکونی در طی مدت چهار سال انجام می‌شود ، گفت : تاکنون ۷۶۰ هکتار زمین برای ساخت نهضت ملی مسکن در استان تخصیص یافته است .

    سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران نیز بر لزوم تهیه بانک اطلاعاتی مورد نیاز با داشبورد مدیریتی از ثبت نامی های طرح نهضت ملی مسکن در استان تاکید کرد و اظهار داشت : در صورت تحقق این مهم بسیاری از مشکلات فراروی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان شناسایی و برای رفع آن نیز راهکارهای اصولی ارایه خواهد شد .

    وی بر لزوم استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها برای ساخت واحدهای مسکونی تاکید کرد و افزود : برای اجرای کامل تعهدات در طرح نهضت ملی مسکن باید یک برنامه زمان‌بندی تعریف شود تا بتوانیم متناسب با آن کارها را پیش ببریم .

    حسینی‌پور کمبود زمین را از عمده مشکلات فراروی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان عنوان کرد و گفت : زمین هایی که برای ساخت مسکن در شهرستان ها تعیین شد و دارای مشکل هستند شخص فرمانداران باید پاسخگو باشند و برای رفع مشکل نیز باید راهکار ارائه دهند . با هدف دستیابی به اهداف مورد نظر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، تمام دستگاه های اجرایی استان موظف به همکاری با متولیان امر هستند .

    استاندار مازندران تصریح کرد : مردم توقع دارند تا دولتمردان نسبت به انجام تعهدات خود در طرح نهضت ملی مسکن اهتمام بیشتری داشته باشند . مشکل مربوط به تامین زمین در مازندران باید در قالب ارایه راهکار درست و اصولی رفع شود .




    مطالب مرتبط

    تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

    |

    اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

    |

    در هفته دولت امسال ۳ هزار و ۷۰۸ واحد مسکن شامل ۱۸۶ واحد حمایتی ، ۲۵۶ واحد مسکن مهر ، هزار و ۷۳۸ واحد خودمالکی ، هزار و ۲۰۵ واحد بازآفرینی و ۳۲۳ واحد مسکن روستایی افتتاح می‌شود . این واحدهای مسکونی در شهرهای ساری ، میاندورود (سورک) ، بابلسر ، آمل ، بابل ، شیرگاه و بهشهر تحویل ...

    |

    با توجه به نبود زمین دولتی و قرار گرفتن اراضی ملی در خط کمربندی شمال شهرداران ، در حال رایزنی‌ها برای تأمین زمین ویژه باقیمانده متقاضیان طرح‌های حمایتی مسکن در شهرداران هستیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از توافق این سازمان با بنیاد مستضعفان جمهوری اسلامی برای اختصاص ۷۹ هکتار زمین برای ...

    |

    نظرات کاربران