در حال بارگذاری ...
  • بررسی ۱۴۵۰۰ تقاضای واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت در شهرهای جدید

    هم‌اکنون در شهرهای جدید برای اجرای قانون جوانی جمعیت ، بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ تقاضا ثبت شده است که تقاضاهای موثر در دست بررسی قرار دارد و ظرفیت‌سازی برای این ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر در دستور کار است . در صدد هستیم تا تعهد خود را در این بخش انجام بدهیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از بررسی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تقاضای واگذاری زمین در شهرهای جدید در اجرای طرح جوانی جمعیت ، خبر داد .

    علیرضا جعفری در خصوص برنامه‌های آن شرکت برای واگذاری زمین به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر ، اجرای این طرح را یکی از اهداف مهم شهرهای جدید در کنار تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر، اجرای نهضت ملی مسکن ، تامین خدمات روبنایی و زیربناهایی در شهرهای جدید و ایجاد شهرهای جدید و شهرک‌های مسکونی ، عنوان کرد .

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه بسیاری از متقاضیان جوانی جمعیت ، ساکن کلانشهرهای اصلی هستند تصریح کرد : ظرفیت‌های موجود در شهرهای جدید در مناطقی که زمین وجود دارد در اختیار اجرای این طرح قرار می‌گیرد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد : هم‌اکنون در شهرهای جدید برای اجرای قانون جوانی جمعیت ، بیش از  ۱۴ هزار و ۵۰۰ تقاضا ثبت شده است که تقاضاهای موثر در دست بررسی قرار دارد و ظرفیت‌سازی برای این ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر در دستور کار است . در صدد هستیم تا تعهد خود را در این بخش انجام بدهیم . شهرهای جدید در تلاش است تا در سال جاری ظرفیت‌های جدیدی را برای تامین زمین در اجرای طرح جوانی جمعیت فراهم کند .  

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بخشی از شهرهای جدید به دلیل تقاضای بالا محدودیت زمین وجود دارد ، گفت : در هماهنگی با قرارگاه نهضت ملی مسکن ، ستاد وزارتخانه و استان‌هایی که کمبود زمین دارند مقرر شد تا در مناطقی که به عنوان ظرفیت جوانی جمعیت پیش‌بینی شده است واگذاری زمین انجام شود که البته کمی زمانبر خواهد بود .

    جعفری شهرهای جدیدی را که اراضی محدود و تقاضای بالا دارند شامل شهرهای پرند ، صدرا ، گلبهار ، بهارستان ، فولادشهر و سهند عنوان و تاکید کرد : تلاش می‌کنیم تا با تمهیدات ویژه وارد شویم و بتوانیم پاسخگوی نیاز مردم به مسکن و تامین زمین باشیم .  

    وی در پاسخ به این پرسش که ارزش اراضی واگذاری به خانواده‌ها به چه میزان است ،‌ گفت : هم اینک برای خانوارهای دارای ۳ فرزند و بیشتر زمین‌های ۲۰۰ متری با ارزش یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان تخصیص داده می‌شود و مابه التفاوت برای هزینه ساخت و هزینه جانبی برآورد و به متقاضیان اعلام خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    از مجموع ۴۸۲ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۵۵ نفر در انتظار بررسی نتیجه نهایی ، ۵۱ نفر تایید اولیه ، ۶۰ نفر تایید نهایی ، ۱۷ نفر نیاز به اصلاحیه ، ۵۸ نفر افتتاح حساب شده ، ۷۴ نفر در انتظار استعلام و ۶۷ نفر تخصیص پروژه هستند .

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    طی یک سال گذشته ، با تأکیدهای ویژه وزیر راه و شهرسازی ، پیرامون اجرایی کردن ۲۷ سکونت گاه جدید ساحلی ، علاوه بر انجام مطالعات ضرورت سنجی و مکان یابی ، مطالعات ساختاری فضائی این شهرهای جدید تهیه شده و از آن میان ، طرح جامع ۶ شهر جدید و یک شهرک به عنوان پروژه‌های پرچم‌دار ، آماده ...

    |

    درصد پیشرفت فیزیکی مسکن ملی از ۱۰۰ تا سه درصد در استان متغیر است به‌طوری‌که در شهرستان خانمیرزا تاکنون عملیاتی اجرا نشده اما در شهرکرد واحدهایی تکمیل و به‌زودی تحویل متقاضیان می‌شود .

    |

    نظرات کاربران